YÜKSEL AYTUĞ Sabah YÜKSEL AYTUĞ

Efsane bir taktik

Reklamlarla diziler acayip bir şekilde iç içe geçti. Bakıyorsunuz, dizideki genç, ıslanan tişörtünü kurutma makinesine atarken 'İyi ki sevgilimin önerisine uyup şu çamaşır kurutma makinesini almışım' diyor.
Mafya babası, eski gramofonunu ne yapacağını düşünüp 'Atsan atılmaz, satsan sa...' diyecek oluyor, yardımcısı hemen atılıp 'Satılır, satılır' diyerek alışveriş sitesinin ismini telaffuz ediyor.
Haydiii, dizinin öyküsünden kopup nasıl kandırıldığınızı, ne derece ahmak yerine konulduğunuzu düşünmeye başlıyorsunuz.
Dizi-reklam ilişkisindeki yeni boyut ise bir banka reklamında ortaya çıktı. '3 Adam'ın sempatik üyesi İbrahim Büyükak, reklamda 'Efsane' rolüne bürünüyor.
Tahta başında tıpkı 'Adı Efsane' dizisindeki 'Tarık' (Erdal Beşikçioğlu) gibi taktik verip banka müşterisinin faizde 'üçlük' atmasını sağlıyor. Bunun üzerine, o genç kız da bizimkine hayranlıkla bakarak 'Efsaneymişsiniz gerçekten' diyor.
Diziler reklamlaşıp reklamlar dizileşiyor. Bakalım izlenmeyen reklam kuşakları yüzünden zora giren sektörün beyin takımı, daha ne dahiyane buluşlar sergileyecek...