MERT VİDİNLİ MERT VİDİNLİ

Boomerang jenerasyonu

Geçenlerde ünlü bir psikolog arkadaşımla sohbet ederken, kendisinden randevu alan gençlerin profilinden söz etti. "Hepsinde aynı psikolojik vaka; rutinin bir parçası olduk, sürekli aynı şeyleri tekrarlıyoruz" dedi.
"Peki bizim gibiler için bir tanımın var mı doktorum?" diye sordum. 'Boomerang jenerasyonu!' Tıpkı Instagram'daki Boomerang uygulaması gibi; sürekli aynı hareket, bam bam bam! Peki bu jenerasyonun özellikleri ne?

BİRBİRİNİN KOPYASI
1- Yemek veya dans etmek için aynı yerlere gidiyor, farklı mekanlar kefşetseler bile alışkanlıklarından vazgeçemiyorlar.
2- Hep aynı tatil noktalarını tercih ediyorlar; hiçbiri risk alıp başka şehirleri veya ülkeleri denemiyor.
3- Sevgili olarak aynı prototipteki adamları ya da kadınları seçiyorlar. Sonra da kafalarını hep taşa vuruyorlar. Karşısındaki kişi tipi değilse bile, bir örnek olma kafası yüzünden yanlış kişilere yönelebiliyorlar.
4- Benzer meslek gruplarında çalışıyorlar; risk alıp başka işler denemiyorlar.
5- Hobileri de birbirine benziyor. Popüler olan ne varsa onu uygulamaya çalışıyorlar.

SOSYAL MEDYA ETKİSİ
6- İmajlarını, tavırlarını sosyal medya belirliyor. En yakın arkadaşın ne yapıyorsa, sen de öyle hareket ediyorsun.
Peki neden birbirimizin tekrarıyız?
Ortam baskısı, şartlar, trendler... Sonuçta herkes Boomerang jenerasyonunun bir parçası oluyor; kimse kendisi gibi olamıyor.
Bunlar hep teknolojinin bize yaptıkları...