Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

Twıtter'da kandırmaca

Son dönemde gişeye oynayan popüler yerli filmler için sinema eleştirmenlerine basın gösterimi yapılmıyor. Bazıları yapımcıları haklı buluyor ve "Eleştirmenlerin filmi beğenmemesi gişeyi etkiliyor" diyorlar. Etkileyecek elbette; film kaliteliyse eleştirmenlerin övgü dolu açıklamaları da gişeye olumlu yönde yansır.
Peki, bu polemikte gazeteciler hangi tarafta olmalı; eleştirmenlerin mi, yapımcıların mı? İkisinin de değil, izleyicilerin tarafında olmalı. İzleyicilere, bir filmin başarılı ya da başarısız olduğu objektif bir dille açıklanmalı.
Son dönemde bazı yapımcılar, Twitter'da manipülasyon yapan ekiplerle çalışıyorlar. Bunların bazıları 'fenomen' ama işleri yağcılık! Çok takipçileri olduğu için bazı çıkarlar uğruna başarısız filmleri övüp duruyorlar. Bu etik olmayan promosyon çalışması dizilerde daha revaçta.
Bir de fenomenlerin yağcıları var; onlar da takipçi artırmak için "Bu film harika" diye habire yazıp duruyor. Onların durumu daha acıklı; hem fenomenlerden, hem de yapımcı ve oyunculardan RT alıp takipçi artırmanın derdindeler. Anlayacağınız herkes birbirini yağlıyor ve sonunda 'X filmi, sosyal medyada şu oranda beğenildi' diye haberler çıkıyor.
Örneğin bir film sosyal medyada yüzde 70 beğeniliyor ama aslında dandik bir yapım ve izlemek için verdiğin paraya, harcadığın zamana yazık! Elbette Twitter'da da yorumlarına güvendiğiniz insanlar olacaktır ama bir film için habire "Bu film çok güzel" diye klişe, yüzeysel yorumlar yapılıyorsa; o filmden şüphe edin!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA