MEVLÜT TEZEL MEVLÜT TEZEL

Cem Yılmaz’dan U dönüşü rekoru

Cem Yılmaz, "Twitter ve Instagram hesaplarımdaki yorumların verdiği insanüstü rahatsızlık sebebiyle bu mecralarda paylaşım yapmayı bırakıyorum. Hepinize de tavsiye ederim" diye yazarak sosyal medyaya veda etmişti. Bu tepkisi sadece 13 gün sürdü. Yeni filmi için sponsor desteği alan Yılmaz, reklam paylaşımıyla sosyal medyaya geri döndü.
Şaşırdık mı?
Şaşırmadık; 'Cem Yılmaz çabuk döner, yeni filminin tanıtımı için sosyal medyayı kullanır' diye yazmıştım. Ee işin ucunda para olunca dönüş de çabuk oluyor. Peki, Türkiye'nin en çok kazanan yıldızının verdiği sözü unutacak, karizmasını çizdirecek kadar paraya mı ihtiyacı var? Belki kendisinin yoktur ama çektiği filmlerin var. Yılmaz, uzun zamandır filmlerini büyük sponsorluk anlaşmaları yaparak çekiyor. Sponsor firmalar; Yılmaz'ın, takipçi sayısı 14 milyonu aşan Twitter hesabını kullanmasını da bekliyor.

15 TEMMUZ!
Dünyada da bu anlayış var; sponsorsuz film çekmek zor. Ama Yılmaz sponsor işini abartıyor. Sponsorların ürünlerini filmlerde izleyicinin gözüne soka soka kullanıyor. Beni asıl güldüren ise, bazı köşe yazarlarının, Yılmaz'ın sosyal medyayı terk etmesine felsefi anlamlar yüklemeleri ve destek çıkmalarıydı. 'Cem iyi yaptı. Sosyal medyada sanatçılara çok yükleniliyor' diye yazdılar.
Daha önce de yazmıştım; Yılmaz'ın, 15 Temmuz'un yıl dönümünde paylaşım yapmadığı için gelen tepkiler üzerine sosyal medya hesaplarını kapattığına inanıyorum. Sosyal medyada her şeye yorum yapan Yılmaz'ın, 15 Temmuz'un yıl dönümünde paylaşım yapmaması büyük tepki çekmişti çünkü. Lakin birçok yazar bu durumdan hiç bahsetmedi. Sanki 'Yılmaz canı sıkıldığı için sosyal medyayı bıraktı' havası yaratıldı. O havanın sönüşü de çabuk oldu.
Bu arada Yılmaz'ın sponsor aşkına sosyal medyaya 13 günde geri dönmesi bir U dönüşü rekorudur. Yılmaz, müziği bırakıp dönen Teoman'dan bile hızlı U dönüşü yaptı.
Ortamlarda sosyal medya kullanmıyorum dersin, kim bilecek ki zaten!