MEVLÜT TEZEL MEVLÜT TEZEL

Hürriyet’te o yazı neden yayınlandı?

Geçtiğimiz hafta Hürriyet yazarı Jale Özgentürk'ün Ekonomi Fısıltıları adlı köşesinde;
Türk Telekom'un yüzde 55 hissedarı OTAŞ'ın borcunu ödeyememesinin getireceği değişiklikleri konu alan garip bir yazı yayınlandı.
Yazıda Türk Telekom'un üst yönetiminde bir belirsizlik yaşandığını, Türk Telekom CEO'su Dr. Paul Doany'nin yerine başka bir ismin düşünüldüğü belirtiliyordu. Türk Telekom'dan da bu yazıya ilişkin sert bir basın açıklaması geldi. Açıklamada da belirtildiği gibi, Özgentürk'ün yazısında büyük maddi hatalar vardı: Paul Doany'den şirketin yönetim kurulu başkanı olarak bahsediliyordu, yerine getirileceği iddia edilen Ümit Önal'ın ismi ise Ünal Önal diye geçiyordu. Yazının Türk Telekom'un üst yönetiminde bir belirsizlik varmış algısı yaratmaya yönelik olduğu açık.
Peki, Hürriyet böyle etik olmayan bir yazının çıkmasına neden izin verdi? Her zaman etik değerlerden bahseden Hürriyet, bu yazıyı yayınlamadan önce neden Türk Telekom'a soru yöneltemedi?
Böyle büyük bir markanın geleceğine ilişkin gerçek haberler vermek yerine neden tahminde bulunan bir yazı yayınladı? Yoksa asıl mesele reklam kavgası mı?
Hürriyet, Türk Telekom'dan aldığı reklamı az mı buluyor?
Peki, bunun çözümü Türk Telekom'u zor duruma düşürecek bir dedikodu yazısı yayınlamak mı? Ve en önemlisi, Hürriyet'in cesur ombudsmanı Faruk Bildirici söz konusu yazıyla ilgili gelen eleştirileri neden yanıtlamadı?