Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

“Dünyadaki sorunu çözse çözse iş dünyası çözer!”

Tekstil ve konfeksiyon sektörü her zaman ihracatın lokomotifi olmuş bir sektör konumunda ancak hikâyenin tamamen değiştiğine ve katma değeri yüksek ihracatla nasıl bir dönüşüm yaşandığına bu yıllarda tanık oluyoruz.
Önceki gün Damat- Tween ve D's Damat markalarının sahibi Orka Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ile sohbet ederken öğreniyorum ki, ülke olarak darbe üstüne darbe yediğimiz 2016 yılında Orka odaklandığı pazarlardan ödün vermemiş ve dünyanın 70 ülkesine olan ihracatının yüzde 75'ini markalı yapmayı başarmış. Markalı olması bir yana Orka, yüksek teknoloji sayesinde leke tutmayan, kırışmayan, ultra hafif gibi özelliklere sahip kumaşlarla kilo başı ihracat fiyatını 110 dolarlara kadar çıkarmış. Yani şimdi mesela kilo başı ihracat fiyatı 4.5 dolar olan Almanya'nın karşısında giderek güçlenen bir sektör var Türkiye'de. Ama zaten Orka gözünü Alman pazarına da dikmiyor.
Orakçıoğlu, "50'nin üstünde hızla yaşlanan Almanya bizim pazarımız değil. Biz genç bir markayız. Daha cazip ülkeler var" diyor.
Biz Orka Holding'in İstanbul merkezinde sohbet ederken, Orakçıoğlu'nun dünyanın dört bir yanına dağılmış ekibi yeni mağazaları açmak, sözleşme imzalamakla meşguldü. Bu durumu en güzel, "Ben kumanda merkezinde oturuyorum" diyerek Süleyman Orakçıoğlu özetlemeye çalıştı.
Mesela, Tanzanya mağazası açılmak üzere. Güney Afrika'ya çoktan girilmiş, Bir ekip şu günlerde Beyrut'un en güzel caddesinde açılacak olan 3 bin metrekarelik mağazayı hazırlamakla meşgul. İran da zaten varlar. Tereciye tere sattıkları İtalya ise ayrı bir yazı konusu olabilir. 9 günde 9 mağaza açan grup, bu yıl 11 tane daha açmak için harekete çoktan geçmiş. Güney Amerika'da 300'ün üzerinde noktaya mal satan bir firmayla anlaşma imzalamak üzereler. "Bu işin şifrelerini çözdük" diyen Orakçığlu, İsveç ve İsviçre pazarına da doğrudan yatırım yaparak girme planlarından söz ediyor ve sadece İsviçre'de bu yıl 4 mağazayı aynı anda devreye alacaklarını belirtiyor. Londra ve Rusya pazarlarında yeni mağazalarla güçlenme planı yapan grubun yurtdışı cirosu bu yıl 50 milyon doların üzerine çıkacak.
Hem Ermenistan'da hem Azerbaycan'da mağazaları bulunan Orka Holding, İsrail pazarına da Ofer Grubu ile birlikte girmeye hazırlanıyor. Öğreniyorum ki Ofer Grubu'nun patronu geçtiğimiz günlerde özel uçakla sabah gelip, Orakçıoğlu ile buluşuyor, İsrail yatırımını masaya yatırıyor ve akşam da ülkesine dönüyor.
3 bin kişinin çalıştığı Orka'nın yurtdışı ekibi 400 kişiye ulaşmış. Grup bu yıl yurtdışında toplamda 60 yeni mağaza açacak ve 25 milyon liralık yeni yatırımla yüzde 30 büyüyecek, 250 kişiyi daha işe alacak. Grubun toplamda mağaza sayısı 380'e çıkacak ve cirosu da 600 milyon liraya ulaşacak.
Orka Holding'in tüm coğrafyalarda bir Türk markasını yayma projesini dinledikten sonra; son olarak dünyanın hızla kutuplaşmasının ve ülkeler arası gerginliklerin giderek artmasının agresif girişimler yapan Süleyman Orakçıoğlu'nu korkutup korkutmadığını soruyorum.
Net bir cevap veriyor: "Dünyadaki bu sorunu çözse çözse iş dünyası çözer. Uzaklaşmayalım, yakınlaşalım. Biz bunun örneklerini veriyoruz."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA