Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Adapazarlı Samuray

Toyota’nın Türkiye’de sattığı her 100 otomobilden 78’i Adapazarı’nda üretiliyor. Yenilenen Corolla ve SUV modeli C-HR ile birlikte markanın yerlilik oranı daha da yükselecek

Son yıllarda gerçekleşen yeni model yatırımları yerli otomobillerin satışlarına olumlu yansıyor. Yılın ilk 5 ayında Türkiye'de üretim yapan markaların otomobil satışlarında yerlilik oranı yükseldi. Özellikle iki markada ciddi oranda yükselme dikkat çekti. Fiat'ın 2015'te yüzde 88 olan binek otomobil satışlarındaki yerlilik oranı ilk 5 ayda yüzde 91'e çıktı. Yerlilik oranını yükselten bir başka marka da Japon Toyota oldu. 2015'te yüzde 74 olan yerli oranı, ilk 5 ayda yüzde 78'e çıktı. Toyota, Adapazarı tesislerinde üretilen Corolla ve C-HR modeliyle birlikte yerli otomobil satış oranını daha da yukarı çekmeye hazırlanıyor. 2017'de 40 bin adet Corolla, 15 bin adet C-HR satışı hedefleyen Toyota'nın yerlilik oranı yüzde 81'e çıkacak. Yani Toyota'nın sattığı her 100 araçtan 81'i yerli olacak. Türkiye'de üretim diğer markaların yerlilik oranları ise Hyundai yüzde 49, Honda yüzde 66, Renault 67 oldu.

MAKAM ARACI OLDU
Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, yenilenen Corolla ile hedef büyüttüklerini söyledi. 2015'te 34 bin 961 adetlik satışla filo hariç en çok tercih edilen modelin Corolla olduğunu ifade eden Bozkurt, bu başarıyı 2016 sonunda da tekrarlayacaklarını perakendede yine birinci olmayı hedeflediklerini kaydetti. Corolla'nın kamu satışlarındaki başarısından söz eden Bozkurt, şöyle devam etti: "Haziran 2014'ten itibaren kamu araç satın alımları ve kiralamalarda uygulanan kriterlere göre yerli üretim araçların tercih edilmesi teşvik edildi. Belirlenen bu kriterler doğrultusunda Türkiye'de üretilen Corolla'nın, gerek donanım ve gerekse de bir limuzini aratmayacak konfor ve genişliği ile bir yönetici makam aracı olarak algılanması itici unsur olarak öne çıkıyor. Şu anda Corolla bir otoban polisi aracı ya da bir kamu yöneticisinin makam aracı olarak satın alınıyor. Ayrıca Corolla hem şoförlü hem de bireysel kullanıma imkan tanıyor."

COROLLA 50'NCİ YILINDA YENİLENDİ
50'nci yılını kutlayan Toyota Corolla yenilendi. Bugüne kadar tüm dünyada 44 milyon adetle en çok satan model unvanını elinde bulunduran Corolla, çok daha premium ve prestijli bir görünüme kavuştu. Yeni Corolla, D segment araç görünümünü, sunduğu daha geniş ön alt ızgara, yeni tampon tasarımı ve yenilenmiş bagaj üstü krom detayı ile kuvvetlendirilmiş. Yeni Corolla'nın kabinindeki yenilenen özellikler arasında ise sportif klima paneli, 7 inç Toyota Touch 2 dokunmatik ekran, 4.2 inç renkli (TFT) çok fonksiyonlu ekran yer alıyor.

?TOYOTA KİRALAMA YAPACAK
Türkiye'deki tüm Toyota bayilerinde araç kiralamaya olanak veren "Rent A Toyota" sistemini başlattıklarını söyleyen Bozkurt, 'Rent A Toyota' ile ilgili şu bilgileri verdi: "KOBİ'ler ve kurumsal müşterilerimiz bu yeni sistemle tüm bayilerimizden; araç sayısına bakılmaksızın en avantajlı fiyatlarla isterlerse 1 araç bile kiralayabilecekler. Özellikle büyük kentlerde işleyen kiralama sistemini Türkiye'nin hemen her kentine yayan Toyota, bu sistem ile özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için çözüm ortağı olacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA