UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Paris elektriklendi

Akaryakıt fiyatlarının düşmesi ve emisyon skandalı, elektrikli otomobil projelerini raftan indirdi. Firmalar, elektrikli otomobillere yatırım yapmaya başladı. Paris’te ilk kez tanıtılan otomobillerin yüzde 25’i elektriklilerden oluştu

Elektrikli otomobiller yeniden otomotiv firmalarının radarına girdi. Akaryakıt fiyatlarının düşmesiyle elektrikli otomobil projelerini rafa kaldıran markalar, emisyon skandalıyla birlikte elektrikli otomobil yatırımlarına hız verdi. Bunun nedeni ise Avrupa'da dizel satışlarındaki hızlı düşüş ve AB'de hükümetlerin bu otomobillere karşı almaya başladığı tedbirler. Ayrıca, fiyatlarının düşmesi ve gelişen teknolojiyle birlikte bataryaların menzilinin artması da etkili oldu.

VOLKSWAGEN SES GETİRDİ
Otomotiv dünyasında yaşanan bu dönüşüm, bu yıl 115'incisi düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda ortaya çıktı. Bu yıla 'otomobili yaşayın' sloganıyla düzenlenen alternatif yakıtla çalışan modeller damga vurdu. Paris'te ilk kez vitrine çıkan otomobillerin yüzde 25'i yüzde 100 elektrikli modeller oldu. Paris'te I.D adı verilen elektrikli modelini tanıtan Volkswagen (VW) en çok ses getiren şirket oldu. Daha önce elektrikli otomobillere mesafeli davranan VW, dizel skandalından sonra hem imajını yenilemek hem de yeni döneme uyum sağlamak için elektrikli projelerine start verdi. VW'in fuarda sergilediği elektrikli konsept otomobili I.D, tek bir şarj ile 600 kilometreye varan bir menzile sahip. Sıfır emisyonlu I.D'nin elektrikli motoru 170 bg'lik güç üretiyor. Volkswagen tamamen elektrikli I.D'yi 2020 yılında, otonom sürüş sistemli I.D'yi de 2025 yılında üretime geçirmeyi hedefliyor. Bünyesinde 12 markayı barındıran VW Grubu, 2025'e kadar 30'dan fazla elektrikli aracı pazara sürecek. Grup, yılda 2-3 milyon adet elektrikli model satmayı hedefliyor. Bu da VW satışlarının yüzde 25'i anlamına geliyor.

DİZELİN PAYI % 9'A DÜŞECEK
Araştırmalar yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen dizelin tamamen yok olmayacağını, gelecek 10-15 yıl içinde büyük pazar kaybedeceğini gösteriyor. Buna göre 2030'da Avrupa'da dizellerin payı yüzde 50'den 9'a düşecek. Dizelin yerini ise elektrikli ve hibrid araçlar alacak. Tahminlere göre 2030'da pazarda benzinli motorlu hibrid araçlar yüzde 28, benzinli motorlu araçlar yüzde 25, yüzde 100 elektrikli araçlar yüzde 20 pay alacak.

MERCEDES'TEN 2025'E KADAR 10 YENİ MODEL
Mercedes -Benz de, Paris'te EQ adlı elektrikli konseptini tanıttı. Small crossover segmentinde yer alan Generation EQ, 500 kilometre menzile sahip. İki elektrikli motorun bulunduğu araç, 0-100 km/s hızlanmasını 5 saniyenin altında tamamlıyor. Mercedes- Benz, ayrıca yeni smart fortwo, fortwo cabrio ve bir ilk olarak smart forfour modellerinin yüzde 100 elektrikli versiyonlarının dünya tanıtımını yaptı. Daimler CEO's Dieter Zetsche, 2025'e kadar 10 elektrikli araç tanıtacaklarını ve hedeflerinin elektrik teknolojisinde liderlik olduğunu söyledi.

OPEL MENZİLİ 500 KM UZATTI
Opel , yeni elektrikli otomobilini fuarda tanıttı. Elektrikli otomobillerin karşılaştığı kısa menzil sorunu Ampera- e'de büyük ölçüde çözülmüş. Otomobilin menzili 500 km. 204 bg güç ve 360 Nm tork üreten elektrikli motoru OPC modelleri kadar performanslı. Araç, 0'dan 50 km hıza sadece 3.2 saniyede ulaşabiliyor.

TOPLAM 350 BİN ADET SATTI
Renault , sıfır emisyon stratejisini bir adım ileriye taşıyor. Renault-Nissan, Zoe, Twizy ve Leaf elektrikli modellerinin geliştirilmesi için yaklaşık 4 milyar euro yatırım yaptı. Renault bugüne kadar 100 bin adet, Nissan ise 250 bin adet elektrikli otomobil satışı gerçekleştirdi.

YENİ AUDİ Q5 PARİS'TE TANITILDI
Audi , yeni Q5'in dünya prömiyerini gerçekleştiriyor. Audi'nin geleceğinin tasarım dili olan Audi Prologue'un izlerini taşıyan yeni Q5, bir önceki neslinden 90 kilogram daha hafif gövdesi ve geliştirilmiş yakıt tüketimi ile öne çıkıyor.

PORSCHE PANAMERA YAKITI KOKLUYOR
Porsche da Panamera serisinin dördüncü modeli olan 4 çeker çekiş sistemli ve 50 kilometre elektrikli sürüş menziline sahip Panamera 4 E-Hybrid'i tanıtıyor. 462 bg güç üreten plug-in hybrid motorlu otomobil, 100 kilometrede 2.5 litre yakıt tüketiyor.

FERRARİ'YE TURBO DOPİNGİ
Ferrari'nin V8 turbo beslemeli motorla donatılan 4 koltuklu ilk modeli olan GTC4Lusso T, fuarda vitrine çıktı. Markanın tarihindeki V8 turbo beslemeli motora sahip ilk dört koltuklu spor otomobil olan GTC4Lusso T, aracı günlük olarak kullanırken, aynı zamanda sportiflik arayan kullanıcıları hedefliyor.