UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Beş duyuya hitap ediyor

Otomotiv markaları beş duyuyu, yani ses, koku, tat, dokunma ve görüntüyü keşfetti. Tüketicisi ile daha yakın bağ kurmak için duyusal pazarlamayı kullanan KIA’nın Michelin yıldızlı şefinin hazırladığı “ıstakozlu burger”i bile var

Tüketicilerin birden çok duyusuna hitap etmeyi başaran bu sayede bağ kurabilen markaların başarılı olması, otomotivcileri de harekete geçirdi. Otomotiv markaları da beş duyuyu yani ses, koku, tat, dokunma ve görüntüyü keşfetti. KIA da tüketicisi ile daha yakın bir bağ kurmak ve onların duyularına hitap etmek amacıyla son yıllarda "Sensory Marketing"e (Duyusal Pazarlama) yoğunlaşıyor. "Tatma", "Dokunma", "Koklama", "Görme" ve "Duyma" gibi beş duyuya hitap ediyor.



MÜZİK YAYINI BAŞLADI
KIA Grup Direktörü Ayşe Tuncel, KIA'nın marka değerini ve başarısını artırmaya yönelik çalışmalara devam ettiğini söyledi. Tuncel, "Sensory Marketing" ile tüketicilerin duyularına hitap ederek, heyecan verici bir satın alma deneyimi yaşattıklarını dile getirdi. Tuncel KIA'nın yaptığı bu çalışmaların "Sensory Marketing" alanında iyi bir örnek teşkil ettiğini vurguladı.
Müziğin etkili bir şekilde kullanılması satın alma kararını olumlu yönde etkiliyor. Bu doğrultuda kendi müziğini yaratan KIA, kendine özel melodileri ile müşterilerinin satın alma kararlarını pozitif yönde etkiliyor. "The Rise of Surprise" adıyla KIA müziği, Sensory Marketing iletişiminde önem taşıyor. Le Grand Bleu, Leon, The Fifth Element gibi filmlerin müziklerinin yaratıcısı Eric Serra'nın bestelediği "Advent of the Kians" adlı KIA'ya özel şarkının melodisi ile de markanın imajına dikkat çekiyor.
2017 Mart itibarıyla tüm KIA showroom'larında kapalı devre müzik sistemi de hayata geçirildi. Tüm bayilerde aynı anda KIA'ya özel müzik yayını yapılıyor.
KIA, showroom'larına gelen müşterilerinin, araçların tüm özelliklerini, görsellerini ve videolarını inceleyebildikleri kiosklar ile görme duyusuna hitap ediyor.



Özel kokusu var
Koku duyusu da KIA tarafından kullanılıyor. Parfüm endüstrisinin Oscar'ı olarak bilinen 'FIFI' ödüllü parfümcü Antoine Lie, KIA için koku üretti. Özel koku, tüm showroom'larda kullanılıyor. Özel bir sistemle yayılan KIA kokusu tüketicilerin zihninde yer ederek, showroom'ların atmosferini renklendiriyor.



Michelin yıldızlı şeften "ıstakozlu burger"



Üç Michelin Yıldızlı ünlü Fransız şef Jean – Georges Vongerichten ve eşi Marja Vongerichten ile işbirliği yapan KIA, özel bir mönü oluşturdu. Ünlü şef tarafından Kore tatlarının dünya mutfağı ile birleştirildiği menüde; yengeç salatası, tavuk barbekü şişler, ıstakozlu burger ve soslarla marine edilen özel etler, orman meyveli çikolatalı mousse gibi lezzetler bulunuyor. KIA tadını veren özel mönü, bugüne kadar çok sayıda etkinlikte ve bayi toplantılarında tattırıldı. Türkiye'de gerçekleşen etkinliklerde KIA tadı, Türk mutfağındaki lezzetlerden ilham alınarak, Türklerin damak tadına uygun bir şekilde yeniden yorumlandı.