TİMUR SIRT TİMUR SIRT

Telefonda tasarruf dönemi!

Note 7’nin yarattığı korku, tüm firmalara “güle güle donanım inovasyonu” dedirtiyor. Pil ve kamera konusunda tüm yenilikçi çözümler yazılıma kaydı. Telefonda korku inovasyonu yuttu. Telefon pazarı küçülürken tek büyüyen kategori bin ile bin 500 TL arasında ürünler oldu

Üzgünüm Türkiye'de telefon ve tabletlerde bir süre daha lityum iyon pil teknolojisiyle idare etmek zorundayız. Geçtiğimiz hafta tanıtılan Samsung'un yeni Galaxy Note 8 telefonunun öncekine göre ince değil, kalın sayılabilecek tasarım ve mütevazi 3 bin 300 mAh pil kapasitesi ne durumda olduğumuzu gösterdi.

TASARRUF DÖNEMİ
Galaxy Note 7 ile yaşanan krizden başta Samsung olmak üzere tüm endüstrinin devleri önemli dersler çıkardı. Yakın bir döneme kadar inovatif veya riskli bir tasarım görmemiz çok zor. Bu yüzden yeni marka ve girişimler olmadan telefonda özellikle de pilde büyük yenilikler beklemeyin. İşte bu yüzden pil sorununa en doğru çözüm yazılımda yatıyor. Yani donanımda bugünkü malzemelerle inovatif tasarımların sonuna geldik. Telefon dünyasının Tesla'sı ortaya çıkana kadar yenilikçi telefon tasarımlarını unutun. Halihazırda tüm telefonların pil tüketimini düşüren bir tasarruf modu var. Telefon tasarruf moduna alındığında ekran aydınlatmasını düşürür ve bildirimleri kapatır. Ancak tüm bunlar dışında çeşitli uygulama yazılımlarıyla cihazların pil ömrünü uzatmanız mümkün. Uygulamaların önemli bir bölümü ücretsiz ancak bir süre sonra paranızı almak için akıllıca pazarlama tatikleri kullanıyorlar. Bu nedenle güvenilir bir uygulama olmasına dikkat edin.

FİYAT TA SARRUFU DA HAZIR
GfK araştırmalarına göre Türkiye'de akıllı telefon satışında 3 yıl sonra ilk kez küçülme beklentisi var. Bin TL altı ve bin 500 TL üstü telefon satışlarında ortalama yüzde 15'lik bir daralma bekleniyor. Tek büyüyen alan bin ile bin 500 TL arası telefonlar. Yani Türk tüketicisi hem son teknolojik gelişmeleri telefonunda görmek istiyor hem de bunun için daha fazla para ödemek istemiyor. Fiyat performans odaklı telefonlar için yeni markaları denemeye hazır bir kitle var. Üstelik bu kitle büyümeye devam ediyor.