ŞENAY YILMAZ

Otizmli çocuğu spora yönlendirin

Sporun otizm üzerinde olumlu etkisi olduğunu duydum. Bu doğru mu? M.B./Antalya
Kesinlikle var. Yapılan araştırmaların sonuçlarına göre sporun otizm üzerine etkileri şu şekilde sıralayabilirim:
Çocuğun kendine olan güvenini artırıyor.
Çocuğun denge, dikkat ve yoğunlaşma yeteneklerini geliştiriyor.
Tüm bedenin uyum içinde hareket etmesini sağlıyor.
Bisiklet kullanırken pedal çevirme esnasında dengede durma, ilerleyebilme, yön değiştirme; ruh ve beden sağlığını olumlu etkiliyor.
Öfke krizleri azalıyor.
Beslenme şekli olumlu olarak gelişiyor.
Uykularını daha iyi alıyorlar.
Takıntıları azalıyor.
Yardımlaşma ve işbirliği yapma, arkadaşlarına ve oyun kurallarına saygı gösterme gibi sosyal davranışları da kazanarak olumlu bir benlik gelişimi sağlıyor.
Enerjilerini sporla boşalttıkları için hareketlilikleri azalır.

'2 YAŞ SENDROMU' BİR DÖNEMDİR
Çocuğum 2 yaş sendromu yaşıyor. Bu dönemde neler yapmamı önerirsiniz? S.S./Aydın
Her şeyden önce ebeveynler bu durumu 'doğal bir davranış' olarak karşılamalıdır. 2 yaş süreci de çocuk gelişiminin bir parçasıdır ve bir sorun olarak görülmemelidir.
Özellikle baskılayıcı ve engelleyici tavırlardan olabildiğince kaçının. Zira bu tepkileriniz sadece öfkesini hararetlendirecek ama söndürmeyecektir.
Öfkelendiği zaman en iyi yöntem; dikkatini başka bir şeye çekmektir. Çocuğunuzla savaşmak yerine, ilgisini çekebilecek farklı bir seçenek sunun.
Her şeyi oyun diliyle anlatmayı deneyebilirsiniz.

SIKILINCA RUTİNİ KENDİSİ BOZMALI
5 yaşındaki kızım, "Evde canım sıkıldı" diyerek beni çok bunaltıyor. Ne yapmalıyım? R.E./Trabzon
Meraklı ve bazen de dikkat sorunu olan çocuklar farklı şeylerle uğraşmayı severler. İlginç olmayan ve rutin şeylerden sıkılabilirler.

KENDİSİ BULSUN
Çocuk rutin ve sıkıcı işlerle de uğraşmayı öğrenmelidir. Her sıkıldığında değişik bir şeyler bulmak yerine, kendi kendine farklı şeyler bulmasını sağlayın. Ona; "Elindekilerle neler yapabileceğini düşün, bence çok ilginç şeyler çıkarabilirsin" diyerek yönlendirmeler yapabilirsiniz.