Tüketici başvurularında rekor bir artış yaşanıyor.
Hakem heyetlerine gelen şikayet sayısı iki milyona ulaşmış durumda.
"Dosya masrafı" da başı çekiyor. Bunu fırsat bilen uyanık firmalar da boş durmuyor.
Hemen hepimizin telefonlarına benzeri mesajlar geliyor.
"Kredi kartı aidatı, dosya masrafınızı geri almak için bizi arayın!" Danışmanlık hizmeti sundukları izlenimi vererek tüketiciyi istismar ediyor.
Nasıl mı?
Tüketici çeşitli danışma hatlarına yönlendiriliyor.
Yapılan görüşmelerde kişisel veriler isteniyor. Bu firmalar alınan bilgileri hukuksuz bir şekilde, amacı dışında kullanabiliyor.
Bu konuda
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na da şikayet yağıyor.
Bakanlık şu ana kadar
15 telefonun izini sürmüş durumda.
Vatandaşı dolandıran firmalar tek tek belirlenecek. Dosyaları da
Rekabet Kurulu'na iletilecek.
Gümrük Bakanı Nurettin Canikli de bu mesajlara tepkili. Hatta bir firmaya
25 bin lira ceza, anılan reklamı durdurma cezası verdiklerini belirtiyor.
Ayrıca
4 banka hakkında da inceleme başlatılmış durumda.
Dolandırıcılık sistemi nasıl işliyor?
Bakan Canikli de vatandaşları uyarıyor.
Firmalar yerine tüketici mahkemeleri, hakem heyetlerini adres gösteriyor.
Bizden de söylemesi!
Siz siz olun
televizyon kanallarında, internet sitelerinde, telefonlarına gelen mesajlardaki danışmanlık hizmetlerine kanmayın.
Kişisel bilgilerinizi de asla vermeyin.
***
Başvuruların en geç üç ay içinde görüşülerek karara bağlanması gerekiyor.
Bu pek de mümkün olmuyor!
Başvurular sürekli artan bir seyir izliyor.
Hakem heyetlerinde dosyalarda yığılma yaşanıyor.
Şikayetçi olunan firmalardan bilgi, belge, savunma yazıları isteniyor.
Bu belgeler yasal süre içinde gelmiyor. Yeterli personel olmaması gibi nedenlerle bazı
heyetlerin süreye uyması da mümkün olmuyor.
Hal böyle olunca hakem heyeti sayısının artırılması da zorunlu hale geliyor.
Bakanlık başvuruların yoğun olduğu yerlerde birden fazla
hakem heyeti oluşturacak.
Tabi bir de
raportör sayısı artırılacak.
Unutmayalım ki bilinçli tüketici aldığı mal ve hizmetin kalitesini sorgular.
Güvenli, ucuz, sağlıklı olması için araştırma yapar. Hakkını arar.
Tüketici bilinçlendikçe çözüm mekanizmaları da güçlenir.