Bayrama özel kahvaltı ve beslenme önerileri

Bayrama özel kahvaltı ve beslenme önerileri

Gülhane Eğitim Araştırma Hastanesi Beslenme ve Diyet Birimi'nden Diyetisyen Birgül Dağ, Kurban Bayramı'nda sağlıklı ve lezzetli beslenmenin tüyolarını SABAH Ankara ile paylaştı. İşte bayrama altın değerinde notlar:

KAHVALTI ŞART...
Bayramlarda beslenmenin çok önemli hatta hayati olduğunu belirten Dağ, "Kurban Bayramı'ndaki et faktörü tatlı ve diğer ağır yiyeceklerle birleşince vücudu çok zorluyor. Dolayısıyla hem et yiyip hem de diğer gıdaları tüketmek istiyorsak önerilerimizin dikkate alınması şart" dedi. Dağ, "Öncelikle özellikle bu bayram kahvaltı atlatılmamalı çünkü vücut et gibi yüklü bir besin maddesiyle yoğun bir etkileşime gireceği için hafif gıdalı besinli kahvaltı hayat kurtaracaktır. Kahvaltı hafif ve her grup besin öğesini içerir nitelikte olmalıdır. Yumurta, peynir, domates, salatalık, yeşillikler ve tam buğday unu ekmekleri tercih edilmelidir. Böylece vücut hem normal dengesini koruyacak hem de ete hazırlanacaktır, asla etle kahvaltı yapılmamalı" ifadelerini kullandı.

SÜTLÜ TATLI YİYİN...
Bayramda tatlılar ve hamur işlerinden uzak durulması gerektiğini belirten Dağ, "Az şekerli küçük porsiyon sütlü tatlılar tercih edilebilir. Bayramda bilinçsiz olarak fazla tüketilen çikolata ve tatlı tüketimi bayram sonunda ekstra kilo alma ile sonuçlanabilir. Ağır şerbetli tatlılar yerine, az şekerle pişirilmiş sütlü tatlılar ve meyveli tatlılar tercih edilmelidir" diye konuştu.

BOL BOL SU İÇİN...
Birgül Dağ, "Su her zaman bol tüketmemiz gereken bir şey anacak bu bayram etin yanında çok daha fazla tüketmeliyiz" dedi. Dağ, "Günlük 2-2.5 lt su tüketimine dikkat edilmeli, şeker içerikleri ve kalorileri yüksek hiç bir besin değeri olmayan kalori kaynağı olan asitli içecekler, meyve suları yerine açık çay veya bitki çayları, taze sıkılmış meyve suları, ayran tercih edilebili" dedi.
BİZE ULAŞIN