Gizil Gönültaş Design'ın Kurucusu İç Mimar Gizil Gönültaş, firma faaliyetlerini ve iç dekorasyonda 2018'in trendlerini anlattı.
Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?
1984, Ankara doğumluyum. Öğrenim hayatım Ankara'da geçti. Mesleki eğitimimi Çankaya Üniversitesi'nde aldım. 2005 yılında Siteler'de stajla başladığım sektör sürecini 2010 yılında yurt dışı projelerde yer alarak devam ettim. Daha sonra kendi atölyemi kurarak projelerimi üretim kanalından destekledim. Şu an Çayyolu'nda bulunan firmamda İç Mimarlık hizmetleri ve masif mobilya mağazam ile sektöre ve kullanıcılara hizmet veriyorum.
Hangi alanlarda ürün ve hizmetleriniz var?
İç Mimari proje, üretim, uygulama ve danışmanlığın yanı sıra masif ahşap mobilya üretimi ve satışıyla hizmet veriyoruz. Otel, konut, villa, ofis, kafe, restoran, mağaza gibi yaşam alanlarını detaylarıyla çözümleyerek projelendiriyor, uygulamasını yapıyoruz. Kullanıcıya estetikle konforun birleştiği en doğru ve kaliteli çözümü sunuyoruz.
GÖSTERİŞTEN UZAK
2018 mobilya trendleri hakkında bilgi verir misiniz?
Önümüzdeki yıl için yapılan planlamalarda daha çok doğal malzemelerin yer aldığını görüyoruz. Sadece mobilyada değil, binaların dış ve iç yüzeylerinde de doğallık hakimiyet kazanıyor. Doğal taşlar, masif ahşap mobilyalar, kadife, keten dokular ön plana çıkıyor. Renklerde griler, yeşiller, aksesuarlarda el işçilikleri tercih ediliyor. Country dediğimiz stil yansıyor mekanlara... Bu tarzı ben 'arınmışlık' olarak ifade ediyorum. Kibirden, gösterişten, yapaylıktan uzak... Olduğu gibi kendi ruhu olan... Doğada var olanı çok az bir işlemden geçirerek olduğu haliyle mekana taşıdığımızda yarattığı algı ise sadelik ve kalite oluyor.
'MİMARİ, LÜKS DEĞİL İHTİYAÇ'
Sizce iç mimari bir lüks mü?
Toplumumuzda her ne kadar
sadece estetik olarak algılansa da
aslında iç mimar doğru mekan kullanımı,
ergonomi, mekan-insankaza
ilişkilerinden, elektrik su tesisatlarının
doğru yerleşimine kadar
pek çok sorunu yönetir. Kullanıcıya
en doğru çözümü estetik değerlerle
zenginleştirerek önerir. Doğru
karar verilen bir iç mimari proje,
size çözüm sürecini minimize edeceği
gibi hata risk payını yok ederek
size maddi kazanım da sağlar. Lüks
değil, ihtiyaç olarak görmeliyiz.
Türkiye'de iç dekorasyona gerekli ilgi gösteriliyor mu?
Burada konuya aslında biraz da
firmaların alıcılara milyonlar karşılığı
sattığı residencelarda sundukları
projeleri değerlendirerek başlamak
daha doğru olacak. Ne yazık
ki Türkiye'de inşaat alanında fiyatproje
ilişkisinin orantısız olduğunu
düşünüyorum. Bir proje lansmana
çıktığında görsel sunumlarıyla alıcıyı
kalite ve estetik anlamında ikna
edecek düzeydeyken, teslim aşamasına
gelindiğinde projelerin çok
büyük eksiklerini fark ederek hayal
kırıklığına uğruyor. Bu noktadan
sonra bazı konut sahipleri bizlere
yönelerek yeni bir tasarım isterken,
çoğu zaten projeye çok büyük yatırım
yaptığı için tekrar bir maddi harcamadan
imtina ediyor. Yaşadığımız
alanları artık daha çok önemsiyor ve
öznel olmasını istiyoruz.
'KULLANICI ANALİZİ ÖNEMLİ'
Sizce bir iç mimarla senkronize bir şekilde çalışmayan bir mobilya markası başarılı olabilir mi?
Sadece mobilya firmalarının değil
tüm finishing ekiplerinin iç mimarla
koordineli şekilde, iç mimarın
yönlendirmesi dâhilinde çalışması
gerekir. Aynı şekilde iç mimarların
da elektrik-mekanik-sıhhi tesisat
gruplarıyla koordinasyon sağlaması,
mobilya seçiminde ve yerleşiminde
mekânı ve kullanıcıyı iyi analiz etmesi
gerekir. Kullanılacak ürünlerin hangi
amaca hizmet edeceğinden, kaç kişinin
kullanımına sunulacağına, kullanıcıların
karakter özelliklerinden, stil
tercihlerine pek çok olgunun değerlendirilmesi
gerekir.