F1'in F1 Almanları

Bu sezon Formula 1'de zirveyi zorlayan beş Alman pilot var. Schumacher, Vettel, Sutil, Glock ve Rosberg'in dünyanın her yerinden hayranlara sahip

Cumartesi 11.09.2010
Son Güncelleme: Cuma 10.09.2010
ABONE OL
Geleceğin dünya şampiyonu: Sebastian Vettel
Redbull Racing takımının bir türlü büyümeyen yaramaz çocuğu. Aynı zamanda Mark Webber ile takım arkadaşı. 2006 Türkiye Grand Prix'sinde piste BMW Sauber takımının üçüncü pilotu olarak piste çıkan Vettel, F1 tarihinin en genç pilotu unvanına sahip. Çin Grand Prix'sine bir ara liderlik eden Vettel, bu yarışta 'bir Formula 1 yarışına liderlik eden en genç pilot' rekorunu da hanesine yazdı. 2008 İtalya Grand Prix'sinde 'bir Formula 1 yarışında pole pozisyonu kazanan en genç pilot' ve 'bir Formula 1 yarışını kazanan en genç pilot' rekorlarını kıran Vettel, 'farklı iki takımda yarış kazanan en genç pilot' rekoruna da sahip. Bir anlamda rekorların adamı olan Michael Schumacher'in izinden gittiğini gösterdi. Alman medyası ona 'Bebek Schumi' lakabını taktı. Genç pilot hızlı olsa da yapıtığı bazı hatalar, kötü start performansları ve ikili mücadelelerde yetersiz kalması nedeniyle eleştiriliyor.

Yağmur ustası: Adrian Sutil
Sutil 2002 Formula Ford İsviçre serisinde, 12 yarışın hepsine pole pozisyonunda başladı ve kazandı. 2004 ve 2005'te F3 Avrupa serisinde mücadele etti. 2006'da F3 Japonya serisinde şampiyon oldu ve MF1/Spyker takımında testlere çıktı. 2007 sezonunda Spyker F1 takımında yarıştı. Spyker'daki tek puanını Fuji Japonya GP'sinde aldı. 2008 sezonu itibariyle de Spyker'ın el değiştirmesinden sonra kurulan Force India F1 takımında yarışıyor. Michael gibi Sutil de yağmurda adeta devleşiyor. Bu açıdan pistteki yağmur ustalarından biri olarak gösterilebilir. Eğer yağmur yağarsa, Force India'yı podyuma çıkarken görmek şaşırtıcı olmayabilir. Kariyerine oldukça geç başlasa da, sağlam sürüşler ortaya koyuyor ve oldukça istikrarlı bir sürücü.

Yaşayan efsane:Michael Schumacher
Yedi kez dünya şampiyonu olan ve 'F1'in gelmiş geçmiş en iyi pilotu' olarak anılan Schumacher'in, F1'in Almanya'da yayılmasında büyük payı var. Schumacher, Formula 1'de yarışmaya 1991 yılında Jordan takımında başladı. Daha sonra Benetton Formula takımıyla anlaşarak ilk tam sezonu olan 1992'de, kariyerindeki ilk yarış zaferini kazandı. 1994 ve 1995 yıllarında üst üste iki şampiyonluk elde ederek 'en genç çifte şampiyon' oldu. Benetton Formula takımında yaşadığı iki şampiyonluğun ardından, 1996 sezonunda başladığı Scuderia Ferrari kariyerinde 2000-2004 yılları arasında dillere destan beş şampiyonluk yaşadı. 1999 İngiltere Grand Prix'sinin ilk turunda Stowe virajında yaptığı kazada sağ bacağı kırılan ve o sezon altı yarışı kaçıran Schumacher, 10 Eylül 2006 tarihinde Monza'da yapılan İtalya Grand Prix'sinden sonra Formula 1 kariyerini bırakacağını açıklamış, kariyerinin 250. yarışı olan ve 22 Ekim 2006'da yapılan Brezilya Grand Prix'sinin ardından emekli olmuştu. Üç yıl aradan sonra Formula1'e geri dönen Schumacher,y Mercedes GP takımında.

F1'in altın çocuğu: Nico Rosberg
F1'in en yakışıklı pilotlarından biri. Pist girişinde onu yakından görmek için saatlerce bekleyen binlerce hayranı var. Ünlü aktör Leonardo DiCaprio'ya benzerliği ile dikkat çekiyor ama biraz daha bebek yüzlüsü olduğu söylenebilir. Babası 1982 Formula 1 dünya şampiyonu olan Finlandiyalı Keke Rosberg. Annesi Alman olan pilot, Almanya adına yarışıyor. 2005 yılında GP2 şampiyonu olan pilot, 2006 yılında Formula 1'de yarışmaya başladı. Daha ilk yarışında en hızlı turu attı ve puan aldı. Williams F1 takımıyla yarışan pilot, topladığı dört puanla 17. oldu. 2010 sezonu itibariyle Mercedes GP adına yarışan Rosberg sıralama turlarında iyi zamanlar çıkarsa da yarışlarda kendini pek geliştiremiyor. Ama yine de takım arkadaşı Michael Schumacher'den daha iyi dereceler yapıyor.

Şansını zorluyor: Timo Glock
Timo Glock'un Formula 1'e yükselişi bir anda oldu, ancak kısa sürdü. Genç Alman pilot, karting yıllarının ardından ADAC Formula BMW Junior'da yarışmaya başladı. İlk senesinde şampiyonlukla tanıştı. 2001'de ise ADAC Formula BMW'de şampiyon ve 2004'te Jordan takımının üçüncü pilotu oldu. Takımın yarış pilotu Pantano ile sorun yaşayınca Kanada'da yarışma fırsatı buldu. Gilles Villeneuve pistindeki ilk Formula 1 yarışında sıralamalarda 16. oldu. Göstermiş olduğu performansa rağmen 2005 sezonunda kendisine yer bulamayan Glock bu seneyi Amerika'nın Champ Car serisinde geçirdi. 2006'da GP 2 serisinde yarışlara döndü. Sezonu,aldığı iki galibiyet ile dördüncü sırada tamamlayan Glock, 2007 sezonunda şampiyon olmayı başardı ve kendisine Formula 1 kapısını araladı. 2008 Formula 1 sezonunda ise Toyota takımı ile F1'e geri döndü. 2008 sezonunun son turunda şampiyonanın kaderinin değişmesine neden olan pilot oldu. Yaşının 28 olması, onun şampiyonluk için yarışacak bir takıma gitme ihtimalini çok azaltıyor.