Modern kara-film denemesi

Cuma 18.12.2010
ABONE OL
Babasından nefret eden, hasta annesine yardım etmeye çalışan sorunlu bir genç adam, Akın, yanında çalıştığı yaşlı marangozun parasını çalıp kaçar ve yasadışı bir dünyanın çekiciliğine dalar. Patronu olan 'baba'nın önerisiyle de bir cinayet işine sıvanır. Türk usülü bir polisiye/mafya öyküsü. Yalnız Türk sinemasına değil, dünyada da sinemaya ilk adımlarını polisiye sinemayla atan yönetmenler o kadar çoktur ki... Hemen tüm Yeni Dalgacılardan klasik dönemin genç Amerikalılarına, günümüzün İngilizlerinden Serdar Akar (Gemide) veya Onur Ünlü (Polis) vb. Türk yönetmenlere dek... Hikâyenin baba-oğul ilişkisine yoğunlaşması ilginç: Dindar, erdemli, ama katı ve sert bir babanın sevgisizliğiyle büyüyen oğlu arasındaki büyük dargınlık... Erhan Kozan belli bir biçimcilik çabasıyla işe sıvanmış; kararan görüntüler, kaydırmalı bir kurgu (özellikle finalde)... Ama öncelikle dijital görüntüleri kaliteli değil. Filmin derinleşme çabasını görsel planda pek taşıyamayan yalapşap görüntüler.. Aslında kara-filme özgü belli bir karamsarlık duygusundan ve iyi bir kadrodan destek alıyor film. Ama biraz şiirselliği eksik sanki. Ve türe çok yeni şeyler getiremiyor. İsmail Hacıoğlu, Erkan Can, Uğur Polat, küçük rolündeki Cüneyt Türel gibi oyunculardan övgümüzü de esirgemeyelim.

ÇAKAL **
Yönetmen: Erhan Kozan Senaryo: Sertan Telli Görüntü: Doğan Sarıgüzel Müzik: Efe Akmen Oyuncular: İsmail Hacıoğlu, Erkan Can, Uğur Polat, Naci Taşdöğen, Damla Sönmez, Cüneyt Türel, Ufuk Bayrak Filmaltı yapımı