Bu jean ile bir beden inceyiz

Mavi Jeans'in sadece kadınlar için üretilen yeni koleksiyonu Amerika Gold'da teknoloji kullanıldı, her kadın bir beden incelmeye 'hak kazandı'

Şık bir jean, düğün dernek işleri hariç, her türlü ortamda kabul görür. Bunu artık tartışmıyoruz. 'Pantolon giyilebilen her ortama jean ile gidilebilir' anlayışı, 2000'lerin başından itibaren moda kuralları arasında yerini aldı almasına ama uzun zamandır 'Hangi jean?' sorusuna cevap aranıyor. 'Erkek arkadaş jeani ile gece çıkılmaz; yüksek belli, bol paçalı jean, şişme montla kombinlenmez; dar paçalı jean pantolon, sivri burunlu topuklu ayakkabı ile kullanılmaz... Bu liste böylece uzar gider. İşte tam da bu yüzden, tek bir materyalden üretilen pantolonların envaiçeşidi, farklı renkleri bulunur herkesin dolabında. Düşünün, 2014'te dünya genelinde jean satışının 56.2 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Sonuçta materyal aynı, herkes denim kullanıyor. Markalar, dikişle, kesimle, yıkamayla, düğmeyle ve tabii bir de ürünlerini kimlere giydirebildikleri ile öne çıkmaya çalışıyor; jean endüstrisi 'asla yeteri kadar jean'imiz yoktur' anlayışını yayıyor.

İKİ TARAFA DA ESNEYEN KUMAŞ
'Moda olan jean markası' denilince akla onlarcası geliyor; fiyatlar, Ralph Lauren'in yeni denim serisinde olduğu gibi 2000 dolarlara kadar çıkabiliyor. Bir de lüks jean konusunda, dünyadaki akranları ile yarışan Mavi Jeans var. Halis muhlis Türk malı olmasını, reklamlarında Kıvanç Tatlıtuğ gibi çekici erkeklere "Çok sev," dedirtmesini ya da New York pazarına bile girebilimiş olmasını bir kenara bırakalım; Mavi Jeans'in sadece kadınlar için hazırladığı yeni koleksiyonu Mavi Amerika Gold serisine odaklanalım. Bu koleksiyon içinde lüks jean kavramını, hatta daha fazlasını barındırıyor. Lüks mü arıyoruz? Mavi'nin premium koleksiyonunda dikişlerde altın rengi iplik kullanılmış ve koleksiyondaki parçalara özel düğme ve aksesuarlar işlenmiş. Ama kumaşın koyu yıkaması ile bu detaylar çok bağırmamış, jean materyali, kimliğini kaybetmemiş. Elinize alınca, şaşırtıcı derecede yumuşak, parlak ve iyi işçilikli olduğunu daha da iyi anlayabileceğiniz pantolonlar, 'Xfit Lycra' denilen özel bir kumaştan üretilmiş. Her ne kadar "Modada teknolojiye yer yoktur," diyenlerden olsam da, bu teknoloji ile hem denimden daha parlak renkler elde edilmiş, hem de kumaşa iki yöne doğru yani hem enine hem de boyuna esneme kabiliyeti verilmiş. "İki tarafa doğru esnemesi neden?" soruma, Mavi tasarım ekibinin başında bulunan Güney Oktar'dan, "Boyuna esneyen kumaşla pantolon, giyene hareket kolaylığı sağlıyor, oturduğunuzda dizinizi rahat ettiriyor ve kalktığınıza aynı formu topluyor. Pantolonunuz esnediği için buruşmuyor ve kolay kolay yıpranmıyor," cevabını aldım. Oktay'ın dediğine göre, bu koleksiyonun çıkış noktası Hollywood yıldızlarıymış. Bu kadınların, her saniye peşlerinde olan paparazi ordusu yüzünden, her zaman 'jilet' gibi görünmek zorunda olmaları Mavi Jeans'in tasarım ekibini etkilemiş. Oktar "Bu koleksiyonu her zaman şık ve özenli giyinen kadınlar için tasarladık. Her parça, üzerinize dikilmiş gibi görünüyor," diyor.

TEK FİYAT UYGULAMASI
Mavi Amerika Gold koleksiyonu satışa çıktığı ilk üç günde, bin adet satılmış. Satın alan kadınlardan gelen yorumlar en çok "Bir beden küçük gösterdi," yönündeymiş. Oktar da "Mavi'de her zaman mükemmel bir duruş ve bedeni ince göstermek için çalışırız. Gold serisinde de buna çok dikkat ettik. Bu koleksiyonda ince dikiş vurguları, koyu renk yıkama ve kumaşın toparlayıcı özelliği bize çok yardımcı oldu," diyor. Markanın dört tasarım grubunu yöneten Oktar "Jean uzmanlık gerektiren bir konu. Yalnız başınıza jean tasarlamak mümkün değil, burada ciddi bir laboratuar çalışması var," diyor ve ekliyor: "Bir ürünün içine girdikçe, en ince detaylarla ilgilenmeye başlıyorsunuz. Hangi iplik rengini, hangi yıkamayı, hangi cep detayını yapacağınızı bulmak, jean tasarımcısı için en zor iş." Ve son bir not: Mavi Amerika Gold serisinde, her parça için aynı fiyat (149.95 lira) politikası uygulanmış.

BİZE ULAŞIN