Topluluklar sosyal ağlarda büyüyor

İnternet farklı kültürlerin gelişmesine neden oluyor. Topluluklar haritalama hizmetleriyle organize olarak sorun çözecek bilgi temelli altyapıları oluşturuyor. Devlet kurumları vatandaşın olduğu yerde hizmet veriyor

Toplumsal sorunların başlangıcı kimi zaman bir Twitter mesajı veya Facebook üzerinden paylaşılan bir fotoğraf olabiliyor. Bu yüzden pek çok ülkede devlet sosyal ağlardaki gelişmeleri takip ediyor ve önlem alıyor. İlk önce sohbet, ticaret ve sosyal ağlarla yayılan topluluklar şimdi devlet yapılanması içinde kendisine yer bulmaya çalışıyor.

İNTERNET VATANDAŞI DEVLET
Günümüzde artık hiçbir kurum veya hiçbir birey internet topluluklarına dahil olmadan kendisini anlatamıyor. Yani her kurum ve her birey internet vatandaşı olmak zorunda. Yoksa kimse gelip sizi dinlemiyor. Bu yüzden tüm devlet ve belediye kurumlarının da internet vatadaşı olması zorunlu. Son olarak Obama'nın seçimi kaybetmesine neden olacağı söylenen Sandy Kasırgası tam tersi sonuçla krizi fırsata dönüştürdü. İnternet vatandaşı olan devlet kurumları ve belediyeler vatandaşın parmak ucuna gitti.

KORKMA KULLAN
İnternet topluluklarını ve vatandaşın sıkıntılarını internet üzerinden takip eden kamu kurumları anında sosyal ağlardan açıklama yaparak dedikoduların yayılmasına olanak tanımadı. Kurumların internet vatandaşı olması çözümü beraberinde getiriyor. Sonuçta olumsuz mesajların yayılması değil, yanıtlanmayan her soru ve şikayetin ortalıkta durması sorun yaratıyor. İnsanlar kamuoyu baskısı yaratmak amacıyla mesajlarını, fotoğraflarını ve videolarını sosyal ağlara yüklemeyi seviyor. O yüzden kapalı uygulamaların iş yapması neredeyse olanaksız.

***

DEVLET VATANDAŞIN PARMAK UCUNDA
Devlet kurumlarının internetten korkması için bir neden yok. Tam tersi, yapılan çalışmaları en kolay anlatmanın ve paylaşmanın yolu internetten geçiyor. İtfaiyeden eğitim kurumlarına kadar her kurum duyurularını bu sosyal ağlardan paylaşabilir. Örneğin doğal afet konusunda bilgileri anlık olarak paylaşmak için konu başlığı oluşturmak yeterli olabilir. Bu ve benzeri yüzlerce örnek ABD'de Sandy Kasırgası sırasında kurumlar tarafından hayata geçirildi.
***

TÜRKİYE VAN'DA ORGANİZE OLDU
Türkiye, sosyal ağları etkin ve pozitif bir şekilde kullandığını, Van'da meydana gelen depremde gösterdi. Twitter'ın kurucusu ve CEO'su tarafından gündeme getirilen Van depreminde kazazedeler Twitter üzerinden yardım istedi. Yardım toplayanlar da yine Twitter üzerinden organize olmayı başardı.
***

CANLI YAYINDA KASIRGA
Elektriklerin bile neredeyse bir hafta kesik olduğu bir anda sosyal ağların bu kadar etkin kullanıldığı bir olay sanırım yoktur. Haritalar ve canlı görüntülerle Sandy Kasırgası'nın etkisi takip edildi. Benzin istasyonlarının hangisinin açık, hangisinin kapalı olduğu yine sosyal ağlarda ve topluluk haritalarıyla paylaşıldı.

BİZE ULAŞIN