Türkiye'nin
avangard markası BNG ilk yurt dışı mağazasını Meksika'da açtı. Markanın yaratıcısı Nilgün Gülen ile Meksikalı iş kadını Maria Laura Salinas'ın ilk buluşması ise Bodrum'da oldu. Tatil için Bodrum'da olan Salinas, mağazadan yüklü bir alışveriş yapınca Gülen mağaza raporlarında gördüğü bu ismi ve markasına olan ilgisini merak etti. Çünkü Meksikalı müşteri o gün tam 45 parça ürün almıştı. Bir kahveye davet etti. Sonra Salinas, "Bodrum'da son gecemiz, çok yoğunuz, sizi bizim teknede ağırlayalım" dedi ve buluşma böylece gerçekleşti. Ve konuğunu o gün aldığı kıyafetlerle karşıladı, markaya aşık olduğunu ifade etti. Tatil dönüşü ise Gülen ile yazışmaya başladı, ürünleri çok farklı bulduğunu söyledi ve işbirliğinin ilk adımları da atılmış oldu. Böylelikle BNG, global bir marka olma yolundaki ilk mağazasını, dünyanın en özel markalarını buluşturan Esencial çatısı altında Meksiko City'de Park Plaza'da açtı. 25 farklı ülkede 150 butikte ürünleri satılan marka, dekorasyon ve mobilyada en özel markalarla çalışan Esencial'in fashion yüzü olarak konumlandırıldı.
MEKSİKA'NIN ÖNEMLİ AİLESİ
Meksika'nın en zengin 4.cü, dünyanın ise en zengin 37. ailesi olan Salinaslar'ın daveti, dünya basınının da ilgisini çekti. 300 kişilik vip davetlinin katıldığı açılış son derece görkemli geçti. Medyanın da büyük ilgi gösterdiği davette 40 model ünlü mankenler tarafından tanıtıldı. Defilede siyah rengin ağırlığı hissedilirken, Meksika sıcağına gönderme yapan turuncu, haki ve beyaz renkler de dikkat çekti. En çok dikkat çeken modeller arasında omuzda ve sırttaki asimetrik kesimler, yerlere kadar uzanan etekler, bol pantalonlar ve elbiseler vardı. Nilgün Gülen ise dünyaya açılmanın ilk durağı olan Meksika'da gördüğü ilgiden son derece memnundu. Dünya genelinde 150 ayrı butikte ürünleri satılan tasarımcı yakında yeni işbirlikleriyle Dubai, Riyad ve Cenevre mağazalarının da gündeme geleceğini ve bir Türk modacısı olarak büyük sorumluluk taşıdığını söyledi.