Yaz Ramazan’ının resmi tatlısı dondurma

Ramazan sofralarının ödülüdür tatlı. Ancak tüketirken dikkat etmek gerekir. Fazlasıyla ağır, şerbetli tatlılarla araya mesafe koymak sağlık açısından faydalı olabilir. İşte bu noktada sofrayı taçlandıracak olan dondurma çıkar sahneye

Yaz Ramazan’ının resmi tatlısı dondurma
Sıcak yaz günlerini daha çekilir ve keyifli yapan dondurmayı yemek için birçok neden var. Mineral ve vitamin zengini dondurma, tatlılara göre daha düşük kalorili. Özellikle Ramazan'da ağır şerbetli tatlılar yerine dondurma daha iyi bir alternatif. Çağımızın hızla artan sağlık sorunu obezite ile mücadelede tükettiğimiz gıdaların besin öğesi içeriği kadar enerji yoğunluğu da büyük önem taşıyor. Özellikle Ramazan aylarında uzun süreli açlık döneminden sonra vücut bol enerjili ve kalorili yiyeceklere ihtiyaç duyabiliyor. Bu dönemde yavaşlayan metabolizmalarımız için sağlıklı tatlı alternatifleri büyük önem kazanıyor. Hem kalsiyum içeriği, hem düşük kalori miktarı, hem de serinletici etkisiyle dondurma en iyi tatlı alternatifi diyebiliriz.

EN FİT TATLI
Üstelik dondurma en masum tatlı. 100 gram dondurma yaklaşık 190 kalori içeriyor. Bir porsiyon baklava ise 300 kalori. Kilo kontrolüne dikkat edenler dondurmayı tercih edebilir. Dondurma önerilen şekil ve miktarda tüketildiğinde en düşük kalorili tatlılardan biri. Sütlü ve meyveli seçenekleri daha az kalori içeriyor. Ayrıca dondurma yemenin mutluluk duygusunu artırdığı yönünde yapılan araştırmalar da son yılların en popüler konularından. İki top light dondurma, bir porsiyon meyve ile eşit kalori içeriyor. Hem içeriğindeki vitamin mineral yoğunluğu hem de kilo kontrolüne yardımcı olma özelliğiyle dondurma Ramazan'ın en fit tatlısı olmaya aday.

SAĞLIKLI VE LEZZETLİ
Sevilen ve eğlenceli tatlı dondurma, yaz mevsimine denk gelen Ramazan için de ideal. Ramazan'daki hafif tatlılardan biri olan güllacı Maraş dondurmasıyla yapabilirsiniz. Böylelikle daha hafif ve serinletici olacaktır. Tatlılar içinde kalsiyum içeriği yüksek olan dondurma hem serinletici hem de glisemik endeksi oldukça düşük olması sebebiyle Ramazan'da ilk tercih olarak tüketebilirsiniz. Ayrıca dondurmada doğal olarak bulunan kalsiyum ve magnezyum ile de dondurma vücudunuzda denge sağlar.

İFTAR VE SAHUR ARASINDA ARA ÖĞÜN
Oruç tutanlar için, vücudu ve kalbi zinde tutmak önemlidir. Dondurma hafif ve iyi bir alternatiftir. İftar ve sahur arasında ara öğün olarak dondurma tüketilebilir. Ramazan döneminde uzun süren açlık sürelerinden dolayı metabolizmamız yavaş çalışmaya başlar. Yavaşlayan metabolizmaya bir de tamamen hareketsiz bir yaşam tarzı ve her gün tüketilen yüksek kalorili yiyecekler eklendiğinde kilo artışı kaçınılmaz olur. O yüzden iftardan bir saat sonra hafif tempolu yürüyüş kalp sağlığı açısından oldukça önemlidir. Ayrıca tüm gün aç olan metabolizma bir anda hızlı ve aşırı miktarda besin alımı olduğunda reflü, gaz problemi, hazımsızlık gibi sağlık problemleri yaşanabilir. Bundan dolayı iftardan sonra besinleri zamana yayarak tüketmek ve ara öğünler yapmak en sağlıklı tercihtir. Bu aralarda en iyi atıştırmalık alternatiflerinden biri olan dondurma tüketilebilir.

HİJYEN ÖNEMLİ
Dondurma seçerken dikkat etmeniz gereken konuların başında hijyen geliyor. Tercihizi her zaman paketli ve etiketlenmiş bilindik markalardan yana kullanın. Besin etiketlerine bakmayı ihmal etmeyin. Sağlığınız için hijyenik koşullarda üretilmiş güvenilir markalı paketli dondurma tüketin. Açık dondurma üretimlerinde denetim eksikliği ve sağlıksız koşullar söz konusu olabiliyor.

KALORİSİNİ ARTIRMAYIN
Oruç tutmayanlar için de, gün içerisinde serinlemek amacıyla dondurma düşük kalorili serinleten bir opsiyon. Yaz aylarında artan hava sıcaklıklarıyla serinleten yiyecek alternatifleri ön plana çıkıyor. Hem kilo kontrolü yönetiminde düşük kalorili bir alternatif olarak hem de serinleten ve ferahlatan bir seçenek olarak dondurma vazgeçilmez. Unutmayın, dondurmayı yüksek kalorili hale biz getiriyoruz. Üzerine ekstradan konulan fıstık, karamel ve krokan gibi ekstra malzemelerle bir porsiyonda alacağımız kalori miktarını oldukça artıyoruz. Bundan dolayı önerilen miktarda sütlü, meyveli ya da düşük kalorili bir tatlı ile küçük porsiyon tüketmek daha ideal bir seçenek olacaktır.

ŞERBETLİ TATLILAR DONDURMA İLE BULUŞUNCA
Kilo probleminin en önemli sebeplerinden birisi de porsiyon kontrolünün gerçekleştirilememesidir. Yüksek kalorili bir yiyecek bile küçük bir porsiyon tüketildiğinde vücut için tolere edilebilir bir kaloriye sahip olabiliyor. Ramazan ayında şerbetli tatlı tüketilecekse mutlaka küçük porsiyonlarda tüketilmelidir. Bu tatlıyı serinletici ve mutluluk verici bir hale dönüştürmek için de dondurmayla servis edebilir ve unutulmaz bir deneyime dönüştürebilirsiniz. Üstelik sadece Ramazan'da değil, bayramda da dondurma yiyin. Birkaç yıldır yaza denk gelen bayramlarda, misafirlerinize de dondurma ikram edin.
BİZE ULAŞIN