Moda dünyası birkaç yıldır bambaşka bir açılım içinde. Eskiden olduğu gibi elit bir gruba yönelik tasarımlar yapan modaevi zihniyeti çoktan tarihe gömüldü. Sokak modasıyla bir arada kullanılan, her yaştan ve sosyo-ekonomik gruptan insana yakın olan, komik, çılgın ve iddialı tasarımlar yapmaktan çekinmeyen modaevleri çok daha revaçta. Bu akımın rüzgarından en çok etkilenen markalardan biri İtalyan Gucci. Tasarımcı Alessandro Michele'nin kreatif direktör olarak göreve gelmesiyle Gucci modaevi yükselişe geçti. Gençleri ve her kesimi etkilemek için mizahın kullanılmasına önem veren Michele'nin Instagram'da başlattığı son kampanya ise resmen moda dünyasında çığır açtı.
PARLAK SANATÇILAR
Markanın geçtiğimiz hafta Instagram'da başlattığı kampanya, #TFW Gucci meme'ler yani esprili sözler ve görseller üzerinden ilerliyor. Kampanya Gucci'nin Le Marche des Merveilles isimli saat ve mücevher koleksiyonunun lansmanı için hazırlanmış. Mesela suratını asmış bir kadın görüntüsünün üzerinde "Sevgilim bana istediğim Gucci saati değil, çiçek aldığı zaman" yazılı... Michele proje için; Emiliano Ponzi, Goth Shakira, Flaminia Veronesi, Austin Lee gibi son dönemin parlak sanat zekalarıyla, Instagram'ın iddialı meme'cilerinden Beigecardigan, Cabbagecatmemes, Mytherapistsays, Youvenomale ve Textsfromyourexistentialist gibi isimleri bir araya getirdi. Tabii ki ortaya birbirinden komik görüntü çıktı.
TÜKETİCİ İÇİN MİZAH
İngiliz Guardian gazetesi de Gucci'nin bu reklam kampanyasından yola çıkarak modanın o eski aşırı iddialı, elistist ve yukarıdan gören bakış açısını bir kenara bıraktığını yazdı. Gazete, "Modanın kendisini ti'ye aldığı bir dönemdeyiz. Modaevleri daha çok tüketiciye ulaşabilmek için mizah kartını kullanıyor. Modanın asık suratlı, snob ve cool halini kimse istemiyor, samimi bulmuyor" yorumunu yaptı.
Instagram'da modanın komik hali
Moda dünyasında çalışan Arianna Margulis'in But Like Maybe isimli Instagram hesabının kitaplaştırılması modanın bambaşka bir yola girdiğinin en büyük sembolü. Marc Jacobs'ın da aralarında bulunduğu birçok tasarımcının takip ettiği hesap, modayla ilgilenen bir çizgi karakterin başına gelenleri, sosyal hayatını ve moda dünyasının iç durumunu ti'ye alıyor. Tabii ki bu hesap son dönemde Instagram'da karşımıza çıkan komik hesaplardan sadece bir tanesi... Sidney Prawatyotin'in Siduations isimli hesabı, modaevlerinin koleksiyonlarını, tanıtım ve defile görsellerini ti'ye alıyor. 15 yıl halkla ilişkiler sektöründe çalışmış olan Prawatyotin, "Modanın bu aşırı ciddi, aşırı snob hali insanı çıldırtacak türdendi. Ben şimdi bambaşka bir şekilde modanın daha hayatın içinde ve komik bir alan olduğunu ortaya koyuyorum" diyor. Fashionmemesofficial, betches, girlwithnojob da son dönemde komik yaklaşımlarıyla moda dünyasının da dikkatini çeken hesaplar arasında.
Moda kazanı
AŞK HER YERDE
Yeni sezonda süslü deri aksesuvarlar çok gözde. Özellikle de üzerinde kalp motifi olanlar... Cüzdandan çantaya, anahtarlıktan aksesuvarlara kadar her yerde kalp motifleri görmeye hazır olun. Saint Laurent, Gucci ve Prada bu trendi en yakından takip eden markalar arasında.
HAFTANIN KARNESİ
DERİN MERMERCİ
Derin Mermerci'nin giyim tarzını beğenmemek imkansız olsa gerek... Geçtiğimiz günlerde bir dergi çekiminden görüntüsünü Instagram hesabında paylaşan Mermerci sadece bu kombiniyle değil, yıllardır her giydiğiyle bu işi en iyi bilenlere bile ders verecek yetenekte.
GÜL GÖLGE SAYGI
Bir televizyon programına günlük bir kombinle gelen Gül Gölge Saygı'nın bu doğal ve sade halini beğenmemek imkansız. Jean gömleği ve kırmızı pantalonuyla son derece hoş görünüyor.
"Şıklık, üzerinizdeki kıyafetten çok, bir kişilik meselesidir."
Jean-Paul Gaultier
BİR KÜÇÜK ÇANTA YETER
O dev çantaları taşıdığımız günler çoktan geride kaldı. Şimdilerde en popüler olan şey cüzdan büyüklüğünü geçmeyen bir küçük çantayla dolaşmak. Sabah ya da akşam fark etmez gittiğiniz her yerde dikkat çekeceğiniz kesin.