Dev uçak 228 kişiyle okyanusta kayboldu

Brezilya'dan Fransa'ya giden Airbus A330 tipi uçak kalkıştan 3.5 saat sonra kayboldu. Radarda çıktığında Atlas Okyanusu'nun üzerindeydi Arp sanatçısı Fatma Ceren Necipoğlu'nun da bulunduğu Fransız uçağından ümit kesildi. Uçağa yıldırım çarpmış olabileceği belirtiliyor

Brezilya'dan Fransa'ya giden içinde 216 yolcu ve 12 mürettebatın bulunduğu Airbus A330- 200 tipi yolcu uçağı Atlas Okyanusu'nda kayboldu. Fırtınalı bir havada türbülansa girdiği ve yıldırım çarptığı sanılan uçaktan bir gündür haber alınamıyor. Ünlü şirketlerin yöneticilerin de yer aldığı uçak yolcuları arasında Türk müzisyen Fatma Ceren Necipoğlu da var. İçinde 1 bebek, 7 çocuk, 82 kadın ve 126 erkeğin bulunduğu yolcu uçağı, önceki gece Rio de Janeiro kentinden Paris'e gitmek üzere havalandıktan 3.5 saat soradardan kayboldu. Uçakla son bağlantının Brezilya sahillerindan 565 kilometre uzaklıkta gerçekleştiği ve Senegal hava sahasına yakın bir bölgede radardan kaybolduğu açıklandı. İlk bilgilere göre şiddetli bir türbülansa giren uçak, otomatik olarak "elektrik akımı problemi" sinyali gönderdi. Gece yarısı saat 02.14 civarında alınan bu otomatik son sinyalin ardından uçakla bağlantı kesildi. Bugün yerel saatle 11.00' de olması beklenen uçağın önce bir türbülanstan geçtiği, ondan 15 dakika sonra uçakta elektrik sistemlerinin kısa devre yaptığı bilgisine yer verildi. Elektrik sistemlerinde kısa devre olduğu uçak radardan kaybolmadan önce alınan son mesaj oldu. Uçağın kaybolması üzerine kurtarma ekipleri alarma geçerken, hemen arama çalışmalarına başlandı. Uçağın sinyalinin kesildiği noktadan yola çıkarak aramalar burada yoğunlaştırıldı.

ABD'DEN YARDIM İSTENDİ

Fransa, uçağın yerinin tespit edilmesi için ABD Savunma Bakanlığı'ndan yardım istedi. Pentagon uçağın yerinin tespiti için uydudan gözetleme ve dinleme araçlarını kullanacak. Air France-KLM CEO'su Pierre Henri Gourgeon düzenlediği basın toplantısında, uçağın kaptan pilotunun 11 bin saat uçuş deneyimi olduğunu belirterek, "Muhtemelen bir felaketle karşı karşıyayız" dedi. Uçağa yapılan testlerden olumsuz bir sonuç alınmadığını bildiren Air France İletişim Müdürü François Brouse de şunları söyledi: "Üzerinde durduğumuz en kuvvetli ihtimal, uçağa yıldırım çarpmış olabileceği. Uçak radardan kaybolduğu sırada türbülansın kuvvetli olduğu bir noktadan geçiyordu.Uçağın kaybolmasından sonra sistem bir takım mesajlar ulaştırıyor. Bu da operatörlerde bir başarısızlık olduğunu ortaya koyuyor. Bu çok zor bir durum. Uçağın güçlü bir fırtınanın yaşandığı bir bölgeden geçtiğini biliyoruz.Elimizde başka bir bilgi yok." Fransa Çevre Bakanı Jean Louis Borloo da uçakla ilgili endişelerini şöyle dile getirdi: "Maalesef bu saate kadar deposundaki yakıtla uçağın havada kalmasına imkân yok. Şu andan itibaren en trajik senaryo için hazırlıklarımızı yapmamız gerekiyor. Uçakta bulunanların yakınlarıyla görüşen Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy "Onlara doğruyu söyledim. Hayatta kalan olması ihtimali çok küçük" dedi.

ÜST DÜZEY YÖNETİCİLER VARDI
Brezilya Havacılık Dairesi Soruşturma Bölümü Başkanı Machado, enkazın Brezilya değil Afrika kıyıları yakınlarında olması gerektiğini söyledi. Machado, " Karakutu deniz dibinde olmalı" dedi. Savunma ve havacılık dergisi Jane's Aviation'un analistlerinden Chris Yates, "Çok hızlı düştüğünü tahmin ediyorum. Öyle hızlı olmuştur ki, pilotun acil durum araması yapacak vakti olmamıştır" yorumunu yaptı. Air France'nin Brezilya'daki sözcüsüne göre uçakta 58 Brezilyalı ve 73 Fransız bulunuyordu Uçakta ayrıca 26 Alman, 9 İtalyan, 9 Çinli, 6 İsviçreli, 5 Lübnanlı 5 İngiliz, 4 Macar, 3 İrlandalı, 3 Norveçli, 3 Slovak, 2 İspanyol, 2 Faslı, 2 Polonyalı ve 2 Amerikalı vardı. Türkiye, G.Afrika, Arjantin, Avustralya, Belçika, Gambiya, İzlanda, Rumen, Rusya, Kanada, Estonya, Hollanda, İsveç, Danimarka, Hırvatistan ve Filipinler'den de birer kişi bulunuyordu. Uçakta Fransız araç lastiği üreticisi Michelin firmasının Latin Amerika Bölgesi Başkanı Roberto Anastacio, Kio Enformasyon Müdürü Antonio Gueiros, Fransız çalışanı Christine Pieraerts'in bulunduğu bildirildi. İtalyan'ın önemli şirketlerinin yöneticilerinin de uçakta olduğu gelen haberler arasında. Verilen bilgiye göre Alman demir çelik şirketi Thyseenkrupp'un Brezilya biriminin başkanı ErichHeine de kaybolan uçakta bulunuyordu.

Son yıllardaki en ölümlü uçak kazaları
16 Ağustos 2005: Kolombiya şirketine ait uçak düştü, 160 kişi hayatını kaybetti.
22 Ağustos 2006: Rus Tupolev tipi yolcu uçağı Ukrayna'da düştü. 170 ölü.
17 Temmuz 2007: Airbus A320 uçağı Brezilya'nın Sao Paulo kenti yakınlarında düştü. 199 ölü.
20 Ağustos 2008: Spanair şirketini ait Mc Donnel Douglas tipi uçağı Kanarya Adaları'na giderken çakıldı. 154 kişi öldü.
12 Şubat 2009: New York yakınlarında düşen bir ABD uçağı, 49 kişiye mezar oldu.
BİZE ULAŞIN