Yol ve Trafik Otoritesi'nden bir yetkili bu kadar farklı milletten insanın ehliyet almasından dolayı yoldaki sürüş tarzlarının da farklı olduğunu ve birçok kişinin başka sürücülere saygı duymadığını belirtti.
Bunun yanı sıra Dubai trafiğindeki araçların birçok ülkeye kıyasla daha yeni olmasına ve yol kalitesinin yüksekliğine rağmen ölümlü kazaların önlenemediği gözlendi. Dubai yollarında geçen yıl 294 kişi, 2007'de ise 332 kişi hayatını kaybetti. Polis, kazaların genellikle aşırı hız, kötü sürüş huyları ve dikkatsizlikten kaynaklandığını vurguladı.
Polis kayıtlarına göre en çok kazaya karışan milletlerin başında Pakistanlılar geliyor. İkinci sıradaki Hintlileri de ülkenin yerlileri takip ediyor. Trafik kazalarında en çok hayatını kaybeden millet listesinde Hintliler yine ilk sırada gelirken ardından Pakistanlı ve Bangladeşliler geliyor.
Dubai, her bin kişiye 541 özel araç ile dünyada kişi başına düşen araç sayısında da önde gidiyor. Bu oran New York'ta 444, Londra'da 345 ve Singapur'da 111 seviyesinde kalıyor. Dubai trafiğine kayıtlı araç sayısı 900 bini aşıyor ve şehrin yollarını her gün 1,3 milyon araç kullanıyor.
TOPLU TAŞIMA ÖZENDİRİLİYOR
Devlet yetkilileri ise pek rağbet görmeyen toplu taşımayı özendirmek için yeni projeler başlattı. Otobüs ağının genişletilmesi, dünyada bir ilk olan klimalı otobüs durakları, sayısı artan deniz otobüsleri ve halen inşaatı devam eden ve 09.09.09 tarihinde hizmete girmesi planlanan Dubai metrosu var.
Geçtiğimiz yıl bir uzman tarafından yapılan tahmine göre trafikteki tıkanmaların Dubai ekonomisine zararı yıllık 1,25 milyar doları buldu. Bu rakam, Dubai'nin gayri safi milli hasılasının yüzde 3.15'ine denk geliyor.
Dubai'nin halen 1,7 milyonu bulan nüfusunun 2020 itibariyle 5.25 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor.