Kamusal hizmetlerin de sunulmasıyla, internet günlük hayatın vazgeçilmezlerinden oldu. Artık dijital çağın olanaklarından görme engelliler de yararlanmaya başladı.
Deutsche Welle'nin haberinde, Pew Araştırma Merkezi'ne bağlı Gazetecilikte Mükemmellik Projesi tarafından yapılan araştırmada, 2011 yılının farklı aylarında insanların güncel olaylar için en fazla YouTube'u kullandıklarının tespit edildiği belirtildi.
Pew Araştırma Merkezi, çalışma için 2011 ocak ayından 2012 mart ayında kadar 15 aylık bir süreçte haber ve politika alanında en popüler videoları inceledi.
Pew Araştırma Merkezi'ne bağlı Gazetecilikte Mükemmellik Projesi Direktör Yardımcısı Amy Mitchell, "Burada ortaya çıkan durumlardan biri de tanıklık etme gücünün, haber tüketim sürecinin bir parçası olmasıdır" dedi.
Yüzde 39'u halktan geliyor
Japonya'da geçen yıl meydana gelen deprem ile ilgili videolar, felaketten sonraki hafta 100 milyondan fazla kez izlendi. Rusya'daki seçimler ve Ortadoğu'daki huzursuzluklara dair videolar da en fazla izlenen videolar arasında yer aldı.
İzlenen videoların yüzde 39'u halk tarafından eklenen, yüzde 51'i de bir haber kurumunun logosunu taşıyan videolardan oluşuyor.
YouTube'un verilerine göre, siteye dakikada 72 saatlik video yükleniyor ve günde 4 milyardan fazla kez tıklanıyor.