Güneş enerjisi ile çalışan ilk uçak "Solar Impulse 1", 2015'te yapacağı dünya turu öncesi yenilendi. Bir Boeing 747'den daha uzun kanatlara sahip 2.3 ton ağırlığındaki uçak, Bertrand Piccard ve Andre Borschberg adındaki iki pilot tarafından geliştirildi. Güneş enerjisiyle çalışan uçağın en önemli özelliklerinden biri oldukça hafif kanatlarının karbon fiberden yapılmış olması.
7 BİN 200 ADET GÜNEŞ HÜCRESİ
9 Nisan'da İsviçre'nin askeri üssü Payerne'de tanıtımı yapılan uçağın birçok teknolojik özelliği barındırdığı kaydedildi. Solar Impulse'ın bundan 5 yıl önce yapılan tek koltuklu prototipinin geliştirildiği kaydedildi. Uçağın iki tarafına kadar uzanan tek parça halindeki kanadını kaplayan 7 bin 200 adet güneş hücresi, eski uçağa göre daha iyi enerji depolama kapasitesine sahip bataryalarla donatılmış bulunuyor. Kanatları prototipe göre 8 metre daha uzun olan uçağın kanat genişliği 72 metreyi buluyor. Yeni uçakta kullanılan malzemelerin de eskisine göre daha hafif olduğunu belirten Borschberg, daha verimli çalışan elektrik motorlarına sahip uçakta yolcu uçaklarındaki business sınıfta kullanılanların koltukların yerleştirildiğini ifade etti. "Solar Impulse 2" ile gelecek yıl yapacakları, günlerce aralıksız havada kalarak gerçekleştirecekleri gezinin 20 uçuş günü süreceğini söyleyen Borschberg, molalar verilerek yapılacak gezinin ise 5-6 ayda tamamlanacağını kaydetti.
ABD'Yİ BOYDAN BOYA GEÇTİ
İsviçre uçak lisansına sahip "Solar Impulse", ilk test uçuşunu Aralık 2009'da gerçekleştirmesinin ardından 7-9 Temmuz 2010'da 9 saati gece olmak üzere 26 saat aralıksız uçmayı başarmıştı. "Solar Impulse", 2013'te de ABD'yi boydan boya geçmeyi başaran, güneş enerjisiyle çalışan uçak olarak tarihe geçmişti.