İzmir
Kâtip Çelebi Üniversitesi Cihannüma Ekonomik ve Toplumsal Araştırmalar Merkezi, düzenlediği bir etkinlikle "Sosyal Medya ve Kişisel Verilerin Güvenliği" konusunu ele aldı. E-ticaret, tedarik zinciri yönetimi, lojistik, sosyal medya gibi alanlarda çalışmaları bulunan Prof. Dr. Mustafa Zihni Tunca'yın konuk edildiği programa; İKÇÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Attila Acar, Rektör Danışmanı Doç. Dr. Murat Soydan, Cihannüma Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Hayrettin Usül, Genel Sekreter Yardımcısı Nihat Sabuncular, Hukuk Müşaviri Fatma Gülmezoğlu, akademik ve idari personel ile öğrenciler katıldı. Katılımcılar kullanım alanı her geçen gün artan sosyal medyada özellikle kişisel verilerin güvenliği açısından dikkat edilmesi gereken konular hakkında bilgi sahibi oldu. Aktif internet kullanıcı sayısının 3 milyar rakamına yaklaştığına dikkat çeken Prof. Dr. Tunca, bu kullanıcıların yarısının sosyal medyada aktif olduğunu belirtti, "Şu anda dünya çapında bir kısmı konumla ilgili, bir kısmı arkadaşlıkla ilgili, bir kısmı farklı şekillerde oluşan 415 adet sosyal ağ bulunuyor. Bu uygulamaların büyük kısmının neden ücretsiz olduğunu sorulması gerekiyor. Şayet size ücretsiz bir hizmet sunarlarsa daha çok kişiye ulaşırlar. Daha çok kişiye ulaşırlarsa daha çok reklam alırlar. Daha çok reklam alırlarsa daha çok para kazanırlar" dedi.
SAHTE HESAPLAR
Sosyal medya kullanıcılarına önerilerde bulunan Prof. Dr. Tunca, kişisel verilerin güvenliği adına istenilen her bilginin verilmemesinin önemli olduğuna değindi; zorunlu istenen verilerin de tüm kişisel bilgileri içermemesine dikkat edilebileceğini, gerekirse sahte bilgilerin verilebileceğini sözlerine ekledi.