Uzun süren inşaatı ve tartışmalı açılışıyla gündemden düşmeyen İzmir Metrosu'nun son ayağı olan Fahrettin Altay bölümü S.O.S veriyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun 27 Temmuz 2014 tarihinde açılışını yaptığı Fahrettin Altay İstasyonu'nda yerdeki su birikintileri Egeli Sabah tarafından gündeme taşınmıştı. Aradan 6 ay geçmesine rağmen rayların bulunduğu metronun zeminindeki su birikintilerinin çoğalması dikkatleri çekti. Açılışıyla büyük tartışmaların nedeni olan İzmir Metrosu'nun Fahrettin Altay İstasyonu S.O.S veriyor. 27 Temmuz'da bizzat Kocaoğlu tarafından açılışı yapılan aynı gün karelere yansıyan Fahrettin Altay İstasyonu'ndaki su birikintileri, aradan geçen 6 aylık süreçte giderek artınca korkutmaya başladı. Hergün binlerce İzmirli'nin kullandığı istasyondaki manzara Egeli Sabah'ın 10 Temmuz tarihindeki "Metro değil ölüm tüneli" manşetini akıllara getirdi. 2012 yılında ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü tarafından hazırlanan rapor, Büyükşehir Belediyesi tarafından sır gibi saklanmıştı. Rapor doğrultusunda, tünelin proje aşamasında sırasında yapılan hesaplamaların hatalı olduğu ve proje çizilirken su basıncı ve depremselliğin göz ardı edildiği ortaya çıkmıştı. Buna bir de 3 Mayıs 2011 ve 18 Temmuz 2012'de art arda iki kez metro tünelinde su basıncı nedeniyle yırtılma meydana gelmesi eklenince proje ile ilgili kafalarda soru işaretleri oluşmuştu.
RAYLAR PASLANDI
Metro ile ilgili yaşanan bu sürecin ardından Fahrettin Altay İstasyonu'nun rayların bulunduğu zemindeki su birikintilerinin giderek artması üzerine vatandaşı da tedirgin etti. Büyükşehir yetkilileri istasyonun zemininde yer alan su birikintilerini, "İstasyon yıkandı" diyerek sözlü olarak savunmuştu. 6 ay boyunca bir türlü kurumayan su birikintileri, rayların paslanmasına ve zemindeki betonda deformasyona neden olduğu gözlendi. Buna bir de metronun enerjisini sağlayan elektrik akımının bu su birikintilerinin üzerinden geçmesi eklenince metrodaki can güvenliğinin, vatandaşlar tarafından tekrar sorgulanmasına neden oldu.