İzmir'de, toplu ulaşımda 1 Haziran'da yenilenen elektronik ücret toplama sistemindeki değişikliğin getirdiği sorunlar nedeniyle yaşanan sıkıntılar devam ediyor. Kent içi toplu taşımada, otobüs, metro, hafif raylı sistem ve deniz ulaşımında entegre olarak kullanılan elektronik ücret toplama sisteminde, 13 Ocak'ta açılan ihale sonucuna göre işletme hakkının 1 Haziran itibarıyla başka bir firmaya geçmesinin ardından yaşanmaya başlanan sorunlar aşılamadı. Sistem değişikliğinin yapılamaması nedeniyle 1-10 Haziran'da toplu taşıma araçlarının zorunlu olarak "ücretsiz" hizmet verdiği İzmir'de, 11 Haziran'dan bu yana ise sınırlı sayıda kart dolum gişesinin hizmet vermesine karşın "ücretsiz geçiş" uygulamasına son verildi. Yeni sistemde halen otomatik kart dolum cihazlarının ve bayilerin aktif hale getirilememesi nedeniyle özellikle işe geliş ve gidiş saatlerinde İzmirliler uzun süre gişe kuyruğunda beklemek zorunda kaldı.
KAĞIT BİLET UYGULAMASI SANCILI BAŞLADI
Bu arada, kartını yeni sisteme henüz uyarlatamayanlar ve kartında yeterli bakiyesi olmayanlar için yıllar sonra yeniden hayata geçirilen "kağıt bilet" uygulaması da yaşanan yoğunluğa çözüm olmadı. Üç gündür kartları sisteme uyum sağlamayan vatandaşlar, toplu ulaşım araçlarına kağıt biletle biniyor. Ancak bu kez de 90 dakika uygulamasının devre dışı kalması tepkilere neden oldu. Ayrıca kart aktivasyon kuyruğuna bir de bilet kuyrukları eklendi. Bu nedenle vatandaşlar, işlerine, okullarına geç kaldı. Otobüsler dışında metro ve deniz ulaşımı kullanımı için biletlerin kart dolumu yapılan gişelerde satışa sunulması nedeniyle bu uygulama da işlevsiz kaldı.