İTİRAZLARIN ESERİ HAYALET STAT
Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın, Karşıyaka Spor Kulübü'nün (KSK) talebi doğrultusunda Yalı semtindeki eski stadın yerine yeni ve modern bir stat inşası için başlattığı çalışma İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Karşıyaka Belediyesinin açtığı davalar sonucunda yarıda kaldı. TOKİ tarafından inşaatına başlanan stadın "ihalesinin iptali kararı" bütün planlamaları altüst etti. Bakanlık, Ocak 2014'te 15 bin kişi kapasiteli Yalı Stadı'nın ihalesini yaptı. Mayıs 2015'te mevcut stadın yıkımı için ilk kazma vuruldu. Ardından stat projesinin bulunduğu arazi üzerindeki KSK idari binasının da tahliyesi yapılarak yıkımı gerçekleşti. Stat inşaatı tüm hızıyla sürerken İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Karşıyaka Belediyesi tarafından ihalenin iptali için davalar açıldı. İzmir takımları maç yapacak stat bulmakta zorluk çekerken bu davalar kamuoyunda büyük tepkilere sebep oldu. Büyükşehir Belediyesi'nin açtığı davan lehine sonuçlanıp "İhalenin iptal kararı" alınınca, stat inşaatının şantiyesinde işler bir anda durdu. Yüklenici firma inşaat alanından çekildi. İnşaat Karşıyaka'nın ortasında adeta bir "hayalet stat" olarak kaldı. Gençlik ve Spor Bakanlığı iptal kararını temyiz etti. Karşıyakalı taraftarlar "beceriksizlikle" suçladıkları Kocaoğlu'nun, statlarına engel çıkarmaktan vazgeçmesini istedi. Tepkiler yoğunlaşınca Başkan Kocaoğlu'nun, "Bizim geri çekmemiz gereken bir dava yok. Varsa da çekmeye hazırız" şeklinde açıklamada bulunması şaşkınlıkla karşılandı. Bakanlığın yapacağı iki stata engel çıkaran Büyükşehir'in Bornova Belediyesi ile ortaklaşa yaptığı, önce amatörler için planlanan sonra kapasitesi artırılan Bornova Doğanlar Stadı, 1 yıl gecikmeli olarak hizmete girdi. Ancak daha ilk maçta stat sınıfta kaldı. Bsanı tribününden sahanın bir kısmının görülemediği stadın çimleri de 1 maç yapıldıktan sonra bakıma alındı.
İMALATLARI DÖKÜLEN PROJE
İzmir Kıyı Deniz Projesi kapsamında Büyükşehir, Konak Pier ile Cumhuriyet Meydanı arasındaki kıyı şeridini düzenledi. 2 milyon 138 bin liraya mal olan proje kapsamında
kaldırımlar
yenilendi, araç yolunun bir bölümü
bisiklet yolu olarak düzenlendi, ayrıca kara
tarafında 4 tane küçük meydan oluşturuldu.
Fakat yapılan imalat, aradan 2 yıl bile
geçmeden bozulmaya başladı. Pasaport ile
Konak Pier arasında kalan sahil şeridindeki
nostaljik desenli kaldırımlar ile aynı desende
imal edilen yeni kaldırımlar kısa sürede
deforme oldu. Kaldırımın bazı yerlerinde
çatlaklar oluşurken, bazı bölgelerde çatlakların
giderek büyümesi dikkat çekti. Kaldırımlarda
insan elinin gireceği kadar yarıkların
oluştuğu kaldırımları gören İzmirliler,
harcamaların ziyan olmasına isyan etti.
Yine bu proje kapsamında bölgeye konulan
çeşmelerin
muslukları
paslanması
ve çeşmelerden
su akmaması,
"bu
kadar baştan
savma proje
mi olur"
dedirtti.
4 küçük
meydana
konulan
oturma
gruplarında, iklim koşulları göz
önünde bulundurulmadan imal edilen
ahşap kent mobilyaları kısa süre içerisinde
kullanılamaz hale
geldi. Egeli Sabah'ın
konuyu gündeme getirmesinin
ardından
Büyükşehir Belediyesi
ekipleri deforme olan
ahşap kent mobilyalarını
yerlerinden söktü.
Büyükşehir, yaklaşık bir yıl boyunca
kent mobilyası takılmayan oturma
gruplarına kısa süre önce suntadan
yapılan tahta oturak yerleştirdi.
KAÇAK KAVŞAĞI BAKANLIK KURTARDI
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Bayraklı'da inşa ettiği kaçak köprülü kavşağı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kurtardı. Ocak ayında hizmete açılan Adnan Kahveci Köprülü Kavşağı'nın kıyı kenar çizgisi içinde kalan ve imar planları onanmadığı için kaçak duruma düşen bölümü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının verdiği onayla kaçak olmaktan kurtuldu. Büyükşehir Belediyesi'nin Bakanlık onayı beklemeden yapımına başladığı kaçak köprülü kavşak böylece yasal zemine oturmuş oldu. Başkan Aziz Kocaoğlu, Ankara ziyaretleri sırasında kavşağın planlarının biran önce onanması konusunda Başbakan Binali Yıldırım'dan destek istemişti. Planların Bakanlıkça onanmasında Başbakan Yıldırım'ın devreye girmesi büyük rol oynadı. Sağlıklı kentleşmeyi sağlamakla, yapıların imar mevzuatına uygun inşa edilip edilmediğini denetlemekle yükümlü olan İzmir Büyükşehir Belediyesi, kendi inşaatında yasa ve yönetmelikleri dikkate almamıştı. Taslak planın onaylanıp askıya çıkarılmadan inşaata başlanması Büyükşehiri "kaçak inşaat" yapan kurum durumuna sokmuştu. Başbakan Binali Yıldırım'ın talimatı ile Ankara'dan beklenen plan onayı geldi. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünde pazartesi günü askıya çıkarılan söz konusu planlar 1 ay süreyle burada kalacak.