112’ye gelen çağrıların yüzde 95’i asılsız

112’ye gelen çağrıların yüzde 95’i asılsız

İzmir 112 Komuta Kontrol Merkezi’ne gelen günlük 14 bin çağrının yüzde 95’ini asılsız çağrılar oluşturuyor. İl Sağlık Müdürü Salnur, asılsız çağrı yapanlara suç duyurusunda bulunulduğunu belirtti

  • Egeli Sabah
  • Salı 03.05.2017
112 Komuta Kontrol Merkezi'ne gelen gereksiz çağrılar, hayati önem taşıyan birimin meşgul edilmesine neden oluyor. 96 istasyonu komuta eden İzmir 112 Komuta Kontrol Merkezi, acil hastalara zamanında yetişebilmek için 7/24 hizmet veriyor. Hayati öneme sahip olan İzmir 112 Komuta Kontrol Merkezi'ne bir günde gelen 14 bin çağrının ise ancak 700'ü gerçek vakadan oluşuyor. Kayıt altına alınan çağrılarda, çocukların işletme amaçlı 112'yi sık sık aradığı belirtilirken, acil olmayan rahatsızlıklar için, pin kodunu unuttuğu için, sevgilisinden ayrıldığı için 112'yi arayan yetişkinler de bulunuyor.

SUÇ DUYURUSU
İzmir 112 Komuta Kontrol Merkezini İzmir'in kalbi olarak nitelendiren İzmir İl Sağlık Müdürü Bediha Salnur, "Tüm vatandaşlara şu çağrıyı yapıyorum; ambulans gelmesine ihtiyaç duyan kişi yakınınız olabilir, kendiniz olabilirsiniz. Biz çocuklara bu yönde eğitim de başlattık. Binlerce öğrencimize hem ilk yardım konusunda eğitim verdik, hem de 112'nin ne zaman aranması gerektiğini anlattık. 112'yi gerçekten bloke edecek bir durum ortaya çıkıyorsa, arkadaşlarımız bunu hukuk büromuza bildiriyorlar ve savcılığa suç duyurusunda bulunuyoruz. Ayrıca 112 şubemizin bu tip çağrılarla ilgili para cezası kesme hakkı da var" dedi.
BİZE ULAŞIN