Frene bakım şart

Marmaris’teki 24 kişinin öldüğü kazaya ‘fren tadilatı’nın neden olduğuna ilişkin bilirkişi raporu, yetkili olmayan yerlerde maliyet düşük diye yaptırılan tadilatları gündeme getirdi

Frene bakım şart
İzmir'den Marmaris'e geziye giderken 24 kişinin hayatını kaybettiği kazaya ilişkin Muğla Cumhuriyet Başsavcılığına sunulan bilirkişi raporunda kazanın nedeni olarak gösterilen "uygunsuz" fren tadilatının özellikle yük ve yolcu taşımacılığında faaliyet gösteren eski araçlarda sıklıkla rastlanan bir durum olduğu belirtildi. Makina Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Üyesi Hakan Güçkan eski model araçlarda fren sisteminde zayıflama ya da bir hata meydana geldiğinde yetkili olmayan servislerde mekanizmayı güçlendirmek için bu tür tadilatların yapıldığını söyledi. Özellikle 5 yaşın üzerindeki araçların garanti kapsamı dışına çıktıktan sonra yüksek maliyet öne sürülerek yetkili servislere götürülmediğini belirten Güçkan, yetkili yerlerin dışındaki tadilatlarda yan sanayi ürünlerinin kullanıldığı ve orijinal yapının bozulduğunu vurguladı. Muğla'da yaşanan kazadaki midibüsün yaşlı bir araç olduğunu ve 35 kişiye yüzde 10 gibi eğimde yokuş indiğini anımsatan Güçkan, "Bir de fren sisteminde uygun olmayan bir tadilat yapıldığını öğreniyoruz. Bu araçların fren sistemi havalı. Havalı frenlerde, sisteme hava üreten ve basan bir kompresör vardır. Kompresörün 2 günde bir tüpün havasını boşaltması gerek. Yani tüpün içinde biriken suyun da boşaltılması gerek. Dipte su toplanınca tüpün içindeki havanın hacmi değişiyor. Durum böyle olunca bir iki fren yaptıktan sonra tüpün içindeki hava, su nedeniyle tam sıkışmayınca frenler tutmuyor" dedi.
BİZE ULAŞIN