Başbakan Binali Yıldırım'ın, İzmir'den milletvekili adayı olduğu 2011 seçimi öncesi kentte yapmayı vadettiği 35 proje arasında yer alan ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yürütülen İzmir Körfez Geçişi Projesi, istemezükçülerin hedefi haline geldi. Üçkuyular ile Çiğli arasını 6 dakikaya indiren İzmir Körfez Geçiş Projesi'nin yapımına olanak tanıyan ÇED olumlu raporunun iptali istemiyle geçtiğimiz aylarda İdare Mahkemesi'ne EGEÇEP, TMMOB ve projeye karşı olan 85 kişiyle birlikte dava açan Doğa Derneği, bu sefer de İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun belediye meclis toplantısında yaptığı "Ben tüp geçişi istiyorum. Duymayan bir daha duysun. Ben tüp geçişin tartışmasız yapılmasını istiyorum" şeklindeki açıklamalarına tepki gösterdi. Kocaoğlu'na hedef alan Doğa Derneği, yaptığı basın açıklamasında, "Dünyanın tüm şehirlerinde köprü yapabilirsiniz. Ancak flamingolar ile iç içe yaşama şansına yeryüzünde İzmir'den başka hiçbir şehirde sahip değilsiniz. Başkan Kocaoğlu ve iktidarın hemen hemen hiçbir konuda bir araya gelemezken, İzmir'in koruma alanlarını, kuşlarını yok etmek ve şehri batıya doğru büyütmek için buluşmuş olması son derece düşündürücü" ifadelerini kullandı. Doğa Derneği'nin bu açıklaması 'İstemezükçüler yine devrede' şeklinde yorumlandı.
"ZAMAN KAYBEDİYORUZ"
Öte yandan Doğa Derneği'nin açıklamalarına İnciraltı 2. Nesil Platformu'ndan tepki geldi. Platform Başkanı Tayfun Karabulut; derneğin açıklamaları ile İzmir'in yine geleneksel bir fotoğrafını gördüklerini söyledi. Bu seferki fotoğrafın diğerlerinden biraz farklı olduğuna dikkat çeken Karabulut; "Sayın Kocaoğlu, projeye ideolojik bakmayıp, şehrin faydasına bakarak konuşmuştur. Artık yapmak isteyenleri değil, destekleyenleri hedef alıyorlar. İzmir'de ne yazık ki sistematik olarak bu çıkışları hep yaşamaktayız" dedi. İzmir Körfez Geçişi'nin tüm hassasiyetleri gözeterek yapılacağına inandıklarını belirten Karubulut; "Bunun ispatının Türkiye'nin en uzun köprüsü, İzmit Körfez Geçişi Osmangazi Köprüsü'nün bugünkü hali olduğunu düşünüyoruz. Yapım aşamasında projenin yanında flamingoların bulunduğu Hersek Lagü'nü vardı. Proje yapılırken flamingolara ve göç yollarına zarar vermemek için, iki bin metre yarıçapıyla yeniden tasarlanarak kavis verilmişti. Bu özelliğiyle de tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar yerini aldığını görüyoruz" diye konuştu.
"UZLAŞMACI OLMAK LAZIM"
Bugün gelinen noktada hükümet ve Büyükşehir Belediye'nin ortaklaşa yürüttüğü çalışmaların bir takım çevrelere rahatsızlık verdiğini gördüklerini belirten Karabulut şöyle devam etti: "İzmir 70 yıl sonra tarihi bir fırsat yakalayarak İzmirli Başbakan'a kavuşmuştur. İzmir sevdalısı Başbakan Binali Yıldırım şehrin asırlık sorunları çözmek için ve geleceğine katkı sağlamak için, uzlaştırmacı yaklaşımları ile fırsattır. Oysa ki İzmir'in faydasına olacak bir konuda hükümetin ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin birlikte hareket etmesi takdir edilmelidir. İnciraltı'nın sağlık turizm odaklı planlanması ve İzmir Körfez Geçişi'nin tamamlanması İzmir'in ve İzmirli'nin lehinedir. Körfez Geçişi yapıldığında kuşların zarar görmeyeceğini birçok bilim insanı ve akademisyenler söyledi ama eğer yapılmazsa kuşlar değil, biz insanlar zarar göreceğiz."
5 YILDA TAMAMLANACAK
Bir yanda bu
gelişmeler
yaşanırken
diğer yandan
da CHP
İzmir milletvekili
Ali Yiğit, Ulaştırma
Denizcilik ve Haberleşme
Bakanı Ahmet Arslan'ın cevaplandırması
için İzmir Körfez
Geçişi ile ilgili TBMM'ye soru
önergesi verdi.
Yiğit önergesinde
Bakan Arslan'dan
projenin
hangi
modelle yapılacağı,
ne kadara
mal olacağı,
projenin güzergahının
belli
olup olmadığı ve ne zaman hizmete
sokulacağı yönünde sorular
sordu
. Soru önergesine Ulaştırma
Denizcilik ve Haberleşme
Bakanı Ahmet Arslan tarafından
verilen yanıtta, ise İzmir Körfez
Geçişinin etüt ve proje çalışmalarının
tamamlandığı, otoyol
raylı sistem ve özel yapılara
ait kesin projelerin onaylandığı
ancak kabul işlemlerinin devam
ettiği belirtildi.
Bakan Ahmet Arslan yazılı
olarak cevaplandırdığı önergede
şu bilgilere yer verdi; "Türkiye'nin
3. büyük metropolü,
önemli bir fuar merkezi ve geniş
hinterlanda sahip liman şehirlerinden
olan İzmir'in siluetine
olumlu katkılar sağlaması, marka
değerini yükseltmesi ve kentin
şehir içi trafiğine katkı sağlaması
planlanan İzmir Körfez Geçişinin
etüt ve proje çalışmaları tamamlanmış
olup, otoyol raylı sistem
ve özel yapılara ait kesin projeler
onaylanmış olmakla birlikte
kabul işlemleri ise devam etmektedir.
İzmir Körfez Geçişinin
tamamlanması ile İzmir kenti
kuzey aksından gelen trafiğin
kent içine girmeden İzmir kenti
güney aksına ulaşması sağlanmış
olacaktır. Karayolu
ve raylı sistem
olarak planlanan
İzmir Körfez Geçişi,
her iki yakada
mevcut veya planlanan
metro ve
banliyö raylı sistemlerinin
de aynı
şekilde bağlantısını
sağlayacaktır.
Yapılacak raylı sistem ile İzmir
Büyükşehir Belediyesi'nin şehir
içi raylı sisteme entegrasyonu
sağlanacaktır. İzmir Körfez Geçişinin
projesinin 'Yap-İşlet-Devret'
modeli ile ihale edilmesine
yönelik çalışmalar devam etmektedir.
Yapım süresi 5 yıl olarak
öngörülmektedir" dendi.