Yurtdışında birçok ülkeye İzmir'den ot çeşitleri götürüp yaptığı yemeklerle isminden sıkça bahsettiren İzmir Key Otel'in aşçıbaşısı Mustafa Buğday, kentin gastronomi kültürünün yeterince tanıtımının yapılmadığını belirtti. İzmir Büşükşehir Belediyesi ve İzmir Ticaret Odası'nın (İTO) yemek festivalleri ve gastronomi alanındaki fuarlarda yer alması gerektiğini belirten Buğday, "İzmir bana göre gastronomi anlamında hızla yol kat eden bir şehir, bir kere Ege ve İzmir denilince, akla ilk olarak zeytinyağlılar geliyor. Bu şehir pek çok kültürün yemeği ile harmanlanmıştır. Ama bunu bizden başka kimse bilmiyor. Harika bir yemek kültürümüz var. Şehrimizde Boşnak, Arnavut, Levanten ve Yahudi Kültür ve tatları ile müthiş bir zenginlik oluşmuş durumda. Yeterince tanıtabiliyor muyuz? Uluslararası üne kavuşacak bir gastronomi merkezi olabileceğimizi düşünüyorum" dedi.
PAZARLAMA ŞART
Yemekleriyle meşhur İtalya'da bile 1 çeşit makarna 1 çeşit pizza yiyebileceğini belirten Buğday, "Ama reklamlarını çok iyi yapıyorlar. Bizde ise sıradan bir esnaf lokantasına girer aynı anda 30-40 çeşitten fazla zeytinyağlı ve etli yemek çeşit bulabilirsiniz. Bizim pazarlama hususunda eksiklerimiz var. Bence mutfak olarak dünya liginde 1 numarayız. Reklam yapmamız şart. Bugün, dünyanın bir çok ünlü restorant ve otelinin mutfağında Türk şefleri sıklıkla görebiliyoruz. Çeşidimiz ve lezzetimiz sonsuz. Ege mutfağının daha fazla pazarlamasını yapmamız gerekiyor. Çünkü biz hem görsellik hem lezzet, her şeyi bir arada sunuyor. Uluslararası fuarlara katılmak, ülkemizi dışarıda tanıtacak ekipleri İzmir de ağırlamamız gerek" dedi.