İstanbul Otoyolu son düzlükte

İstanbul ile İzmir arasını 3.5 saate düşürecek otoyol projesinde çalışmalar son sürat devam ediyor. Projenin büyük bölümü tamamlandı

İstanbul Otoyolu son düzlükte
İstanbul ile İzmir arası karayolu ulaşımını 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu'da sona yaklaşıldı. Gebze-Orhangazi- İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil) Otoyolu yap-işlet-devret projesi kapsamındaki çalışmaların büyük kısmı bitti. Gebze-Bursa ile Kemalpaşa ayrımı-İzmir arasındaki 98 kilometrelik otoyolla 16 kilometrelik bağlantı yolunun tamamlanarak işletmeye açıldı, 80 kilometrelik kesimde ise BSK (Binder) çalışmalarının tamamlandığı projenin tamamında yüzde 88 fiziksel gerçekleşme sağlandı.

3 TÜNEL AÇILDI
Türkiye'deki otoyollar üzerinde "en uzun tünel" unvanına sahip olan 3 bin 590 metrelik 3 şeritli 2 tüplü Orhangazi Tüneli, 3 bin 210 metrelik çift tüplü Belkahve Tüneli ve 2 bin 500 metrelik çift tüplü Selçukgazi Tüneli tamamlanarak hizmete alındı. 36 viyadük, 3 tünel, 20 gişe alanı, 25 kavşak, 6 otoyol bakım ve işletme merkezi, 3 tünel bakım ve işletme merkezinin olacağı otoyol, hizmete girdiğinde, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltarak ortalama 8-10 saatlik ulaşım süresini 3-3.5 saate indirmesi bekleniyor. Bu sayede de yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor. Trafik sıkışıklığının neden olduğu emisyon artışları ve gürültü kirliliği gibi olumsuz çevresel etkiler en aza indirildi. Otoyol hizmete girdiğinde bu olumlu etkiler daha da artmış olacak.
BİZE ULAŞIN