UÇUŞ SAYISI ARTIYOR
Türk yaş meyve sebze sektörü, 2016 yılı sonunda gündemine aldığı, 2017 yılında yoğun olarak kullanmaya başladığı hava kargoda hedef büyüttü. Yaş meyve sebze sektörü, orta vadede ihracatının yüzde 10'unu hava kargo ile gerçekleştirmeyi hedefliyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar ise, 2017 yılında Turkish Cargo ile yaptıkları indirimli anlaşma sonrasında hava kargo ile taşımacılığın sektörün öncelikleri arasına girdiğini kaydetti.
"HIZLI BALIK OLMALIYIZ"
Hava kargonun Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği tarafından yürütülen "Taze Kiraz ve Üzüm URGE Projesi"nin çıktılarından biri olduğuna işaret eden Seyyar, "Şili hava kargo ile ürettiği kirazın yüzde 98'ini ihraç edebilir konuma gelmiş. İhracatta güçlü olabilmenin yolu müşteriye ulaşma süresini kısaltmaktan geçiyor. Büyük balık olup kurtulmak için öncelikle hızlı balık olmak zorundayız. Bu konuda, en doğru çözümün Hava Kargo olduğuna inanıyoruz. Hava kargo ürünlerimizin tazeliğini asgari bir hafta uzatacak. 2023 yılı ihracat hedefine ulaşabilmenin yolu yenilikçi projelerden geçiyor" dedi.