"Kriz medya grubumuzu sektörde lider yapacak"

Turkuvaz Medya Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Albayrak, MediaCat'a konuştu: Kriz, daha iyi yönetilen, gücünü izleyici ve okuyucunun beklentilerine odaklayan SABAH ve atv'yi lider yapacak..

Turkuvaz Medya Grubu Yönetim Kurulu BaşkanVekili Serhat Albayrak, SABAH ve atv'nin son derece güçlü iki marka olduğunu söyledi. Albayrak, Çalık Grubu'nun medyaya karlı olduğu için girdiğini belirtti. Turkuvaz Medya Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Albayrak, medya sektörü ve grupla ilgili MediaCat dergisinin sorularını yanıtladı. Serhat Albayrak, Çalık Holding'in tekstil, enerji, inşaat, telekomünikasyon gibi alanlarda faaliyetlerine yeni bir yatırım alanı olarak neden medyayı tercih ettiğine yönelik bir soruya şu yanıtı verdi: "Her ticari kuruluş gibi kâr etme düşüncesiyle hareket edip, yatırımlar yapıyoruz. Medyanın karlı bir işkolu olmadığını kimse söyleyemez, bu nedenle yatırım yapma kararı aldık." Şu ana kadarki gelişmelere bakılırsa bu Serhat Albayrakkararın doğruluğunun görüldüğünü anlatan Albayrak şöyle dedi: "Özellikle SABAH ve atv son derece güçlü markalar. Bu iki markanın lokomotifliğinde tüm markalarımız, kendine değer katarak büyüyecek ve Türkiye 'nin en karlı, en başarılı kurumları olacak. Bundan kimsenin şüphesi olmasın."

'KAVGA ETMEDEN GAZETECİLİK'
Grubun gazeteciliğe bakışını; 'Hoş bir rekabet ortamında, meslek ahlak ve ilkeleri doğrultusunda, kavga etmeden gazetecilik yapmak' olarak tanımlayan Albayrak, bireylerin ve kurumun politik görüşleriyle medyayı aynı kefeye koymadıklarını belirtti. "Özellikle medyada yapılan iş ile politik görüşün yanyana gelmesi durumunda bazı olumsuz sonuçlar ortaya çıkabilir" diyen Albayrak sözlerini şöyle sürdürdü: "Sizinle aynı politik görüşte olmayanların karalama yaklaşımı, işin içine kişisel menfaat ve tercihleri karıştırma anlamına geliyor. Biz başta SABAH ve atv olarak, bundan uzak durmaya özen gösteriyoruz. Nitekim Çalık Holding üst yönetiminin de bu konudaki tavrı kesin ve nettir: Turkuvaz Medya kesinlikle tarafsız olacaktır."

ERDAL ŞAFAK, YAYIN POLİTİKAMIZI GELİŞTİRECEK
Serhat Albayrak genel yayın yönetmenliğine getirilen Erdal Şafak'ın uzun yıllardır SABAH'ta özel duruş sergileyen çok deneyimli bir isim olduğunu belirterek şunları söyledi: "Kendisini yakından tanıyanlar onun derin entelektüel birikimini ve bu birikimi yayıncılıkla yaşamla bütünleştirme becerisini iyi bilir. Yayınlarımızdaki çoğulculuğu, çok renkliliği Türkiye 'nin eşsiz bir değeri olarak görüp kimseye ayrımcılık yapmadan sürdüreceğimiz yayın politikamızı, Erdal Şafak'ın geliştirerek devam ettireceğine içtenlikle inanıyoruz."

REKLAMVERENE YÖNELİK İKNA TAKTİĞİ
Albayrak, "SABAH-atv grubunun iktidar ve muhalefet karşısındaki duruşu nedir" sorusuna ve "Yandaş medya" iddialarına şu cevabı verdi: "Bu biraz reklam verene yönelik 'ikna' taktiği gibi geliyor bize. İktidara ne kadar yakınsak, muhalefete de o kadar yakınız; iktidara ne kadar uzaksak muhalefete de o kadar uzağız. Tam ortadayız, duruşumuz bu. Yaptığımız haberler bunu açıkça gösteriyor. Nerede bir yanlış varsa veya nerede gerçekten alkışlanacak bir durum varsa onu gösteriyoruz. İktidarın doğru yaptığı bir şeye yanlış demek gazetecilik değildir."

TÜM TEMİNATLAR FAZLASIYLA VERİLDİ Serhat Albayrak
SABAH-atv'nin alınması sürecinde, Halkbank'tan kredi verilirken usulsüzlük yapıldığı iddialarını da Albayrak şöyle yanıtladı: "İddiaların gerçekle ilişkisi yok. Kredi, TMSF'nin değerlemesi ile 1.1 milyar dolarlık varlığın satın alınması için alındı. Kredinin teminatı olarak grubumuza ihale edilen iktisadi bütünlüğün tamamı bankalara teminat olarak verildi. TMSF'nin belirlediği değeri 1.1 milyar dolarken bu tutara 150 milyon dolar işletme sermayesi eklenmiş ve yatırımın değeri hissedarlarca aktarılan 500 milyon dolarlık özkaynakla birlikte 1 milyar 250 milyon dolara ulaşmıştır. Alınan 750 milyon dolarlık kredinin karşılığında 1 milyar 250 milyon dolarlık işletmenin tamamı ve yönetim kurulu başkanımız Ahmet Çalık'ın şahsi kefaleti bankalara teminat olarak verildi."

İZLENME ARTIYOR, TİRAJ YÜKSELİYOR
Göreve başladıktan sonra ilk olarak, geçiş sürecinin belirsizliğinden kaynaklanan motivasyon eksikliğini gidermeye yönelik çalışmalar yaptıklarını anlatan Serhat Albayrak, çok sesliliğin gücüne inanan, çalışanlarının haklarını savunan bir yönetim olduklarını, çalışanların maaşlarında düzenleme yaptıklarını, uzun zamandır sektörde görülmeyen ikramiye uygulamasını başlattıklarını ve en önemlisi de kriz döneminde çalışan sayısını azaltmayıp aksine ekibi güçlendirdiklerini söyledi. atv'nin izlenme payında yüzde 40 civarında artış olduğunu, Sabah'ın ise 2000 yılından beri ilk kez Hürriyet'i satış rakamında geçtiğini vurgulayan Serhat Albayrak, "Bu başarıları kalıcı kılmak asıl amacımız" diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER
BİZE ULAŞIN