F 16 pilotları kriz koçluğuna soyundu

Tom Cruise’un başrolünü oynadığı Top Gun filmi ile tanınan savaşan şahin F 16 pilotları, kriz döneminde şirketlere yönetim ve liderlik seminerleri veriyor

ABD'li F 16 ve F 15 savaş pilotları gökyüzünde kazandıkları deneyimleri iş dünyasıyla paylaşıyor. Savaşan şahinlerin tecrübeli pilotları, içinde bulunulan ekonomik şartlarda şirketlere liderlik, yönetim ve kriz dönemi stratejileri ile satış konularında koçluk yapıyor. Takım çalışması ve motivasyonun da ele alındığı seminerlerde pilotlar geliştirdikleri interaktif programları katılımcılarla paylaşıyor. Fiyatları 20 ila 30 bin dolar arasında değişen seminerlere katılan şirketler arasında General Motors, IBM, UPS, Bank of America, American Express, Dell gibi dünya devleri de yer alıyor. F16 pilotları ABD dışında Kanada, Almanya, Avustralya ve Singapur gibi ülkelerde global şirketlere de seminerler veriyor.

47 PİLOT TAKTİK VERİYOR

Bundan 4 yıl önce 5 savaş pilotu tarafından kurulan Afterburners isimli danışmanlık şirketinde şuan ordudan emekli 47 pilot bulunuyor. Afterburners kurucusu ve CEO'su Jim Murphy, savaş pilotlarının başarısındaki en büyük sırrı, 'yardımcılarını hiçbir zaman terketme' felsefesi ile açıklıyor. 3 bin 200 saat uçuş deneyimine sahip olan Murphy, savaş pilotlarının hiçbir zaman uzaktan göründüğü gibi yalnız olmadığını, görev anında daima birilerinin kendilerine konuşarak yönlendirdiğini ve yol gösterdiğini söyledi. Murphy, "Bu bizim için çok önemli bir yardım. Şirket yönetici ve çalışanlarının da kriz dönemlerinde sorunlarla baş edebilmesi için aynı yöntemlere başvurması gerekir" diye konuştu. Murphy, şirket yönetiminde en önemli anahtar kelimeleri 'bilgi alışverişi', 'uygulama başarısı' ve 'güven' diye sıraladı. Şirketlerin şartlara uygun ve geçerli bir strateji ortaya koyamadığı zaman kontrolü kaybedeceğini belirten Murphy, bunun da pazar payında kayıp anlamına geldiğini söyledi.

Şirket verimliliğine odaklanıyorlar
SAVAŞ pilotları geliştirdikleri 'Kusursuz Uygulama Modeli' ile şirket içi verimliliğinin artırılmasına odaklanıyor. Ekonomik krizle birlikte son dönemlerde artan şirket birleşme ve satın almaları ile ilgili uyum, işbirliği ve firma çalışanlarının motivasyonu konularında da değişik strateji ve taktikleri yönetici ve çalışanlarla paylaşıyor.
BİZE ULAŞIN