Hapishane gibi mağazalardan kadınlarla kurtuldu

Tasarım şirketi Little’ın Başkan Yardımcısı Barteldt, Home Depot’u hapishane tasarımlı mağazalardan kadınların kurtardığını söyledi

AMERİKA'NIN en büyük perakende zincirlerinden Home Depot'un eskiden bir hapishaneye benzeyen ve erkekleri hedef alan mağazalarıyla müşteri değişimini anlamadığını söyleyen perakende tasarım firmalarından Little International Studio Başkan Yardımcısı Bruce A. Barteldt, markanın 2000'li yılların başından itibaren kadınları anlayan bir yaklaşımla imajını değiştirdiğini kaydetti. Odak Eğitim Danışmanlık tarafından Philips'in ana sponsorsorluğunda düzenlenen Perakendende Tasarım Konferansı'nda konuşan Barteldt, Home Depot'un en büyük porbleminin müşteri değişimini görmemek olduğunu kaydetti. Markanın 1970'li yıllardaki gibi alışveriş kararını erkeklerin verdiğini düşündüğünü belirteren Barteldt, "Hapishaneye benzeyen mağazalar müşteriyi içeriye davet eder nitelikte değildi. Sanki bu kapıdan içeri sadece müteahhitler girebilir tarzı bir anlayış vardı. Alışveriş kararını hâlâ erkeklerin verdiğini düşünüyorlardı. Ancak 2000'li yıllardan itibaren kararını kadınların verdiğini gördüklerinde mağazalarını değiştirdiler, değişimi yakaladılar" diye konuştu.

Harvey Nichols güzel ama içeride müşteri yok
AVRUPA'NIN önemli peradende tasarımcılarından Dalziel & Pow Design Direktörü David Dalziel, Türkiye'de global ve yerel markaların aynı anda başarılı olduğuna dikkat çekti. İstanbul'daki Harvey Nichols'ı ziyaret ettiğini söyleyen Dalziel, 'Etrafta çok fazla müşteri göremedim. Sadece alışveriş yapanlara hitap ediyorlar. Tasarım ve dekorasyonu çok beğendim. Çok pozitif bir atmosfer yaratmışlar' dedi.

Bankalar kafelere benzemeye başladı
PERAKENDE Tasarım Konferansı'nda konuşan Nike, Gap, Apple, Starbucks, Micnosoft ve Sony gibi markaların gelecek rotalarında büyük katkısı olan Culture of Future.com'un Kurucusu ve Baş Danışmanı Jody Turner, markaların tüketicinin ve ülkelerin değiştiğini söyleyerek bu değişimin son dönemde bankalar da sıçradığından bahsetti. Turner, bankaların artık kafelere benzeyen sıcak ortamlar haline geldiğinden bahsederek "Artık ABD'de bankalarda koltukların, kahve-çayın olduğu, ev ortamı hissi veren örneklere rastlıyoruz" dedi. Turner, İstanbul'un ise hem sokak pazarları hem de alışveriş merkezleri ile perakdendenin harmanlandığı bir tarz sunduğunu söyledi.
BİZE ULAŞIN