TURKCELL İMSAKİYE
TURKCELL İLE RAMAZAN

Taze ürün ve reklam yatırımı ile yerli dizüstü ilk 3'e girdi

Küçülen PC pazarında yerli markalar Casper ve Exper rekor büyüme elde etti

Bilgisayar sektörü masaüstü ve dizüstündeki rekabet hız kesmedi. Masaüstünde Casper liderliğini korurken bir diğer yerli marka Exper arkasından geliyor. 2009'un ilk çeyreğinde 307 bin taşınabilir dizüstü bilgisayar satılırken geçen yıla göre yaklaşık yüzde 30 küçüldü. Casper yüzde 94'lük büyüme ile ilk 3'e giren ilk yerli marka oldu. Acer'ın dizüstünde 61 bin adet satışla ilk sırada yer aldı. Toplam 600 bin 210 bilgisayar satılırken, geçtiğimiz yıl aynı dönemde rakam 808 bin 116 adetti. Yerli markalar Casper ve Exper'in ilk sıralarda olmasının nedeni olarak ürün yelpazesinin genişlemesi, güncel konfigürasyona sahip olması, yedek parça ve servis konularında yabancı markalara göre daha hızlı hareket etmesi gösteriliyor. Yerli markaların diğerlerine göre daha taze işlemci ve yazılım kullanması, sorun yaşayan tüketicinin sorununu daha kısa sürede çözmesi yerli markaların öne çıkmasını sağladı. Yerli markalar reklam ve tanıtım faaliyetlerine devam ederken yabancı markalar küresel krizin de etkisiyle yatırımda geri kaldı. Datateknik, Exper markası için ilk kez bilgisayar kullanacak insanları hedeflerken, Casper, Fenerbahçe'nin milli yıldızı Semih Şentürk'ü reklam kampanyasında kullandı ve 4 çekirdekli işlemciye sahip dizüstü bilgisayarı küresel markalardan önce pazara sundu. Ayrıca yerli firmalar yeni modellerle ürün yelpazesini genişletti.

ÜRÜN YELPAZESİ HIZLA GENİŞLEDİ
Yerli markalar tüketicinin arzu ettiği bir bilgisayarı Türkiye'nin her yerine birkaç gün içinde sunuyor. Masaüstü veya dizüstü bilgisayarda istenilen konfigürasyonda bir ürünü internetten veya bayiden sipariş veren tüketici birkaç gün içinde tercih ettiği ürünü adresinde teslim alabiliyor. Bu esneklik yerli markalara ve tüketiciye avantaj sağlıyor.
BİZE ULAŞIN