'Marka olmayı öğrenip Batı'yı kendi kalesinde fethettik'

Mavi Jeans Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, Türkiye'den sonra ikinci büyük pazarları olan Kuzey Amerika'da küçülmediklerini kaydetti

MAVİ Jeans'e altı ay önce genel müdür olarak gelen P&G kökenli Cüneyt Yavuz, yıl sonuna kadar 40'ı yurtiçi, 15'i yurtdışı olmak üzere toplam 55 mağaza açmayı planladıklarını belirtti. Büyüme planlarının hem yakın çevre ülkeleri hem de Batı'yı kapsadığını belirten Yavuz "Avrupa'da marka olmayı öğrendik, Avrupa'yı kendi kalesinde fethettik. Batı bizim için her zaman önemli bir pazar olacak" diye konuştu. Rusya, İtalya, Almanya, Gürcistan, İran ve Kazakistan'da mağaza yeri baktıklarını kaydeden Yavuz, Türkiye'den sonra ikinci büyük pazarları olan Kuzey Amerika'da bu yıl büyümediklerini ancak küçülmenin de söz konusu olmadığını vurguladı.

'İLLE DE AKSESUVAR'
Çiçeği burnunda genel müdür Cüneyt Yavuz, Mavi Jeans'in içinde yüzde 5 olan aksesuvarın payını yüzde 12'ye çıkarıp, satışta çift yönlü artış grafiği yakaladı. 150'ye yakın mağazada aksesuvar korner'ları kurup aksesuvar satışlarını yüzde 130 artırdıklarını belirten Yavuz, yıl sonuna kadar aksesuvarın yüzde 12'lik payını yüzde 18'e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Aksesuvar korner'larıyla birlikte tüketicilerin mağazada geçirdikleri zamanın da uzadığının altını çizen Yavuz, bu değişiklikle birlikte kadın giyimde yüzde 30, erkek giyimde ise yüzde 15 satış artışı yakaladıklarını ifade etti. Maji Jeans 2008'de 216 milyon lira olan cirosunu 5 yılda 400 milyan TL'ye çıkarmayı hedefliyor.

Şalvarkotlar geliyor
HOLLYWOOD yıldızlarının başlattığı Boy Friend Jeans modası Türkiye'ye ilk kez Mavi Jeans Patti modeliyle geliyor. Firma yaz aylarında ise şalvar jean modeli Harem Jean'i vitrinlerine koyacak. En büyük ciroyu 19 - 27 yaş arası tüketicilerden elde eden Mavi, hedef kitlesinin yaşını 18'e çekme planları da yapıyor. Mavi Jeans mağaza satışları içinde yüzde 50 - 50 olan kadın erkek satış oranlarını yüzde 55 şeklinde kadının lehine çevirmeyi hedefliyor.

BİZE ULAŞIN