Hisarcıklıoğlu
, uzun zamandır üzerinde çalıştıkları bu kampanya için yola çıkarken dünya ekonomisinin gelişim süreci ile kriz ve Türkiye ekonomisinin rakamlarını analiz ettiklerini, mevcut krizin nedenlerini anlayarak bu krizin etkilerini azaltmaya dönük strateji ortaya koyduklarını, hazırladıkları projelerin tümünün bu strateji doğrultusunda hayata geçirileceğini ifade etti. Hisarcıklıoğlu, "Kriz varsa çare de var'' seferberliği ile ilgili olarak, "Bu girişim ile biz tulumbaya ilk suyu döküyoruz'' dedi. Önceki krizlerden çok daha yaygın ve derin bir krizle karşıya bulunulduğunu, sanayi üretiminin Ağustos'tan bu tarafa hızlı şekilde küçüldüğünü belirten Hisarcıklıoğlu, kapasitede kullanımında son dönemde hafif toparlanma gözlense de tüketici ve yatırımcı güveninin halen düşük seyrettiğini söyledi.