Her
yıl World Association of Newspapers (WAN) tarafından düzenlenen ve 2009'da Barselona'da 19cusu yapılan Dünya Gazete Reklamı Konferansı'nda, bu kez Türkiye'de gazete reklamlarının satışa etkisinin yer aldığı bir vaka çalışması sunuldu. Konferansta 52 ülkeden, 351 kişi dinleyici olarak katıldı. Türkiye'deki 22 günlük gazetenin reklam grup başkanlarının bir araya gelerek oluşturdukları Basın Reklam Platformu, yaz 2008'de Kalbim Benecol ile gazete reklamlarının etkisini ortaya koyacak nitelikte bir vaka çalışması gerçekleştirmişti. İşte bu çalışmasının sonuçları, Platformun danışmanı Prof. Dr. Nükhet Vardar tarafından WAN'ın Barselona toplantısında sunuldu ve büyük ilgi gördü. Gazete reklamlarının etkisini ayrıştırabilmek için kontrollü bir test ortamı yaratıldı ve 19 günlük gazetenin yer aldığı bu kampanyada 6 hafta süresince, Kalbim Benecol'ün sadece gazete reklamları yayımlandı. Kampanya öncesi ve sonrası sayısal veriler değerlendirildiğinde, Kalbim Benecol'ün fabrika çıkış satışlarının yüzde 50, tüketici satışlarının ise yüzde 32 oranında arttığı görüldü. Ayrıca bu pazar başarısı, herhangi bir şekilde perakende penetrasyonu arttırılmadan gerçekleştirildi. Bunu ötesinde toplam Kalbim Benecol pazar payı yüzde 81'den yüzde 84'e yükseldi. Kolestrol düşürücü ürün kullanımı yüzde 13'den yüzde 20'e çıktı. Tüketicilerin "Kalbim Benecol'u duydunuz mu?" sorusuna verdikleri yanıtlar yüzde 10 oranında artarak, yüzde 70'den yüzde 77'e yükseldi.