Bünyesinde Sedes Sigorta, Odesa Polimer, Doysa Air ve Demsa firmalarını bulundurdan Electroworld'de de ortaklığı bulunan Sedes Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, krizle birlikte düşen kiraları fırsat bilip yatırım kararı aldı. Holding bünyesinde kurulan Gratis'in tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Sabancı, Gratis'i kurma çalışmalarının 2003 yılından bu yana devam ettiğini söyledi. Latince 'Bedava' anlamına gelen Gratis markasıyla bakım, kozmetik, ıtriyat ve atıştırmalık ana gruplarında 4 bin ürünün bulunacağı mağazalar açacaklarını belirten Demir Sabancı, yıl sonuna kadar 20 mağaza açacaklarını franchise için ise ilk etapta işin oturmasını bekleyeceklerini söyledi.
AİLEDEN ORTAK YOK
Uzun vadeli hedeflerinin ise 5 yılda 500 mağazaya ulaşıp 5 bin kişiye istihdam yaratmak olduğunu vurgulayan Sabancı, daha önceki yatırımlarından farklı olarak bu işe Sabancı ailesinden bir ortakla girmediğini belirterek şunları söyledi: "Bu benim 2003 yılından beri istediğim bir alandı. Birtakım riskler içeriyor diye farklı şirketlerde ortaklıklarım olan kuzenlerime teklif etmedim. Bazı işlerde anlık karar verip hemen hayata geçirmek gerekiyor. Çok ortaklı yapı bunu engelliyor. Bu işi ortaksız yapmak daha mantıklı olacaktı ve bunu yaptık."
KRİZ KAPI AÇTI
Bundan bir yıl önce yüksek kiralar yüzünden yatırım planını askıya aldıklarını anlatan Sabancı, krizin yeni yapılanma ve yatırımlara fırsat yarattığını ve yatırımı şimdi yapmanın uygun olduğuna karar verdiklerini dile getirdi. Sabancı "Yaşanan afaki fiyat düzeylerindeki hiçbir iş karlı olamazdı. Şimdi masraf kalemleri düştü ve yatırımlar, daha çok önü görülebilir seviyelere geldi" dedi. Süper ve hipermarketlerden daha ucuz olacaklarını belirten Sabancı, "Raflarımızı kiraya vermeyeceğiz. Bizim esas işimiz, buradaki avantajlı fiyatları tüketiciye yansıtmak olacak" dedi.
Gratis zinciri öncelikle Marmara'da büyüyecek
GRATİS Genel Müdürü Mustafa Altındağ da, Gratis'in Sedes Holding bünyesinde kurulan bir şirket olduğunu, firmanın uzman perakende mağazalarının ilk olarak bu ay Bağdat Caddesi ve Metrocity'de hizmete gireceğini belirtti. Mustafa Altındağ, Almanya'nın tüm dünyada bu sektördeki gücünden hareketle, mağazalarında sadece Gratis'te bulunabilecek ithal özel ürünlerin de olacağının altını çizdi. Türkiye genelindeki Gratis mağaza zincirinin öncelikle Marmara Bölgesi'nde büyüyeceğini belirten Altındağ, kısa vadede en az yüzde 10 pazar payı almayı hedeflediklerini ifade etti.