TUDER: "Sesli uyarı (anons) yeterli"
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Engin Başaran, bu konudaki soru işaretlerini ilgili mercilere çok kez yazıp cevap alamamaktan şikayetçi. Başaran, "Arayan abonenin sinyal sesinin yanı sıra 'sesli uyarı' ile de bilgilendirilmesi zaruridir. Kısaca , 'Aradığınız abone başka bir şebekeye geçiş yapmıştır' şeklindeki uyarı yeterli olacaktır. Bu kadar basit bir önlem tüketicilerden esirgenmekte, konu hakkında bilgi sahibi olmayan ya da çok az bilen milyonlarca tüketici mağdur olmaktadır" diyor.
Bilgi Teknolojileri Kurumu kapıyı kapamadı "
Anons uygulaması, etkin bir şekilde abonelerin uyarılmasını sağlasa da, önemli dezavantajlar içeriyor. Öncelikle, taşınmış numara her arandığında duyulacak bu anons, arayan tarafı rahatsız edecek, ayrıca numarası taşınan kişiye de her arandığında bu anons verilecektir. Hem arayan tarafı "pahalı" konuşacağı yönünde uyaracak, hem de tüketicileri en az rahatsız edecek mevcut 'ton' uygulamasının kullanılmasına karar verilmiştir. Bununla birlikte, tüketici mağduriyetlerinin artması durumunda anons uygulamasına geçiş de ele alınacaktır."
TURKCELL olarak işbirliğine hazırız
Turkcell Kurumsal Strateji ve Regülasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tayfun Çataltepe ise şu açıklamayı yaptı: "Mobil Numara Taşınabilirliği süreci başlamadan önce Turkcell olarak, 'Numara Taşınabilirliği' uygulamasının daha iyi işlemesi ve müşterilerin lehine bir sistem geliştirilmesini sağlayacak "sesli anons" sistemi gibi önerilerimizi BTK ile paylaşmıştık. Bunlar arasında, borçlu abonelerin numara taşıyamaması konusu da vardı. Mevcut yönetmelikler kapsamında uygulanan MNT süreci artık Turkcell'in günlük iş akışlarından biridir."
VODAFONE: İddialar uyarı tonuyla ilgisiz "
Numara taşınabilirliği kapsamında çağrı başlatan kişi, önceden kendi operatöründe olup daha sonra başka operatöre geçen aboneleri aradığında, şebeke dışı arama yaptığını ifade eden özel bir ton duyar. Uyarı tonunu sözlü anonsa çevirmek, aboneleri kısa sürede rahatsız edecek ve doğrudan tüketici yararı için geliştirilen numara taşınabilirliğini olumsuz etkileyecek bir engeldir. Bu uygulamanın, tüketicilerin cep telefonu faturalarını kabarttığı yönündeki iddialar ise uyarı tonuyla ilgili olmayıp, şebeke içi - şebeke dışı arasındaki yüksek fiyat farkından kaynaklanmaktadır.
AVEA: Bu yönde ciddi bir şikâyet almadık
AVEA Regülasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Anık: "Bu noktada en uygun yöntemin, taşınmış numaralara yapılan çağrıların öncesinde bir uyarı tonu verilmesi olduğunu gördük. Bununla ilgili bugüne değin hiçbir ciddi şikayet almadık. Hatta tam tersine yapılan araştırmalar, 'her' yapılan aramada ton yerine uzun cümleler içeren anonsların, müşterileri rahatsız edebileceğini ortaya çıkardı."