A.T. Kearney'in bu yıl 8'incisini yayınladığı endekse göre Hindistan, perakende yatırımları için en cazip ülke seçildi. Hindistan'ı sırasıyla Rusya, Çin, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Suudi Arabistan ve Vietnam takip etti.
Türkiye, araştırmaya dahil edilen toplam 30 ülke arasında 20'inci oldu. Endekse göre Türkiye 2008'e kıyasla 10 basamak geriledi. Türkiye'yi sırasıyla Bulgaristan, Endonezya ve Romanya izledi. Hindistan'ın dört yıl ardı ardına ilk sıraya yerleşmesi dikkat çekti. Endeksteki son üç ülke de Güney Amerika'dan Kolombiya, El Salvador ve Arjantin oldu.
Raporda, küresel kriz nedeniyle emlak değerlerinin düşmesi ve mağaza kiralarının daha ekonomik hale gelmesiyle, perakende sektörüne yatırımın daha cazip hale geldiği vurgulandı.
Değerlendirmede, gelişen ülkelerdeki ekonomik ve siyasi risk, perakende pazar çekiciliği ve perakende doyum seviyesi gibi 25 farklı kriter göz önünde bulunduruldu. Veriler, perakende satış firmaları için yeni pazar ve açılım arayışlarında önemli bir rehber olarak nitelendiriliyor.