İlk önce Sevgililer Günü arkasından Anneler Günü derken Babalar günüyle birlikte 2009'un hediye harcaması yapılacak özel günlerine de nokta konulmuş oldu. Anneler Günü harcama verileri sevgiliye daha fazla harcandığını ortaya koymuştu. Babalar Günü harcamalarıyla ilgili gelen rakamlar da bu sonucu teyit etti. Bankalararası Kart Merkezi tarafından yapılan açıklamaya göre geçen yıla göre yüzde 13.85'lik artışla 596 milyon TL'ye ulaşan Babalar Günü cirosu yine 642 milyon TL'lik Sevgililer Günü cirosunun gerisinde kaldı. Anneler Günü cirosu ise 590 milyon TL olmuştu.
CEP TELEFONU İLK SIRADA
Bu yıl Babalar Günü'nün en çok tercih edilen hediyesi ise cep telefonu oldu. Cep telefonlarını kapsayan telekomünikasyon sektöründe 115 milyon TL'lik harcama yapıldı. Cep telefonunu 105 milyon TL'lik harcamayla giyim ve aksesuvar takip etti. Anneler Günü'nde yılın satış rekorunu kuyumcular, sevgililer gününde giyim ve aksesuvar firmaları kırmıştı. Bu yıl ilk kez Gaziantep özel günlerde İzmir'i geçip ilk üçe girdi. Adana da izmir'i geçip dördüncü sıraya oturdu.