İndirim süpermarket zinciri DiaSA, bu yıl 100'ü franchise olmak üzere toplam 150 Dia- SA mağazası açmaya hazırlanıyor. 1999 yılında Türkiye pazarına giren süpermarket zincirinin toplam 640 süpermarkete ulaştığını kaydeden DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez, 2008'de yüzde 14 büyüyerek 683 milyon lira ciro elde ettiklerini söyledi. Gonzalez, 20 milyon dolarlık yatırım bütçesiyle bu yılki büyüme hedeflerini yüzde 13 olarak belirlediklerini kaydetti.
ZENGİN DE TASARRUF YAPAR
'İndirim mağazaları alt gelirlere hitap ediyor' anlayışına karşı olduğunu dile getiren Gonzalez, "Fiyat yönünden daha hesaplı olduğu için indirim mağazaları alt gelirle özdeşleştiriliyor, bu yaklaşım doğru değil. Kriz nedeniyle tüketiciler gelir düzeyleri ne olursa olsun tasarruf etmek istiyor. Bunun sonucunda 'en uygun fiyatla, en iyi ürün' arayışı önem kazanıyor. O yüzden bu aslında rasyonel bir alışveriş. Kaliteyi daha ucuza alma trendi tüm kesimlerde artıyor. Kriz 'yalnızca yoksullar tasarruf yapar' anlayışını yıkıyor. Belki inanmayacaksınız ama şaşırtıcı bir biçimde Etiler mağazamız en az Gültepe'deki mağazamız kadar iyi satış yapıyor" dedi.
TÜRKİYE'DE ALIM GÜCÜ VAR
Türkiye'nin gelişen pazarlar arasında çok iyi konumda olduğunu belirten Gonzalez, "Türkiye'de alım gücü var. Çin gibi çok nüfusa sahip olup da alım gücü yoksa bu pek bir şey ifade etmeyebilir" dedi. Çin pazarına 2008 yılında girdiklerini belirten Gonzalez, Dia'nın Çinli teknik ekibinin Türkiye'de eğitim gördüğünü söyledi. DiaSA'nın 2010'dan itibaren 'Dia clubcard' çıkartarak müşterilerine avantajlar sunacağını kaydeden Gonzalez, müşteri fişlerinden elde ettikleri verilere göre ortalama sepet fiyatının 8- 10 lira arasında olduğunu söyledi. Gonzalez, kart uygulaması ile kişi başı ortalama harcama bilgilerini daha net tespit edebileceklerini söyledi.