Yaşanan kriz nedeniyle alışverişlerini erteleyen tüketiciyi çekmek için 'outlet' kavramının perakende de çok fazla kullanılması Mudo'da konsept değişikliğine neden oldu. Mevcut outlet mağazalarından bazılarını outlet'ten 'uygun fiyatlı koleksiyonların satıldığı mağazalara' dönüştüreceklerini dile getiren Mudo Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Taviloğlu, "Bu doğrultuda konsept değişikliğine karar verdik. Bundan sonra sadece basic ürünlerin satılacağı, fiyatı ucuz koleksiyonların olacağı, seri sonu ürün satışına uygun lokasyonlarda açılacak şekilde sadece Mudo markası altında bir yapılanmaya başladık. Bu süreçte 12 - 14 outlet mağazayı dönüştüreceğiz" dedi.
OUTLET'LERİN VERİMİ DÜŞTÜ
Outlet mağazacılığının maksadını aştığını vurgulayan Taviloğlu, klasik Mudo mağazalarında satılan ürünlerden tamamen farklı, yeni bir koleksiyon hazırladıklarını söyledi. "Yeni konsepti oluşturmaya Anadolu'dan başladık. Forum Trabzon, Gaziantep Sanko Park, Forum Aydın alışveriş merkezlerinde mağazaları açtık. İstanbul'da 1 - 2 alışveriş merkezinde olacağız" diyen Taviloğlu, son 6 ayda outlet mağazaların performansının normal mağazalardan daha düşük seyrettiğini dile getirdi.
'ÇEŞİDİ AZALTIP ALANI DARALTTIK'
2009 sonuna kadar yöneticiliğini yaptığı Mudo Concept mağazalarında yüzde 20 büyüme öngördüklerini ifade eden Taviloğlu, büyüme beklentisini de şöyle açıkladı: "Gördük ki Mudo Concept'lerde çeşit sayısı çok fazla bu da stok maliyetimizi artırıyor. Önce çeşidimizi azalttık. Daha sonra Ankara, İzmir ve Antalya'da 2 bin metrekarenin altında mağazalar açtık. Hükümetin açıkladığı ÖTV, KDV indirimleri de büyümeye olumlu katkı yaptı."