Restoran ve kafelerden başlayan 'limonata' tüketim eğilimi 15.5 milyon TL'lik pazar oluşturdu. Tüketicilerin limonataya olan eğilimlerini farkeden meyve suyu üreticilerinin yatırımlarını artırması, geçen yıl Mayıs ayında yıllık 4 milyon TL olan pazarı büyüttü. Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Başkanı Alaaddin Güç, limonlu meyve suyu kategorisine yönelen meyve suyu üreticilerinin sayısının hızla arttığını vurgulayarak, "Limonlu meyve suyu ürünleri sektörü son bir yıl içinde yaklaşık yüzde 283 büyüyerek, 15.5 milyon TL'ye ulaştı" dedi. MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ da rakamların meyve suyu ve nektar pazarının, bu yıl 585 milyon litreye ulaştığını ortaya koyduğunu bildirdi. Limonatanın meyveli içecekler kategorisindeki payının yüzde 68.5 büyüdüğüne işaret eden Akdağ, limonata olarak yeni markaların da piyasaya sürülmeye devam edeceğini, limonata pazarındaki bu gelişmeninmeyve suyu pazarını da büyüteceğini kaydetti.