Cep telefonu pazarı daraldı, ucuza ilgi arttı

Ardı arkası kesilmeyen kampanyalara rağmen, mobil telefon pazarındaki daralma bu yılın ilk çeyreğinde de devam etti. GFK Türkiye araştırma şirketinin "2009 yılı Birinci Çeyrek Mobil Telefonlar Pazar Değerlendirmesi''ne göre, mobil telefon pazarı ilk üç ayı 2008'in ilk çeyreğine göre adetsel olarak yüzde 20, ciro bazında da (euro) yüzde 41 kayıpla kapattı. Pazarda, Çin markalarının payında ise bir artış gözlemlendi. Buna göre "diğer'' olarak adlandırılan global markaların dışında kalan markaların ağırlıklı olarak Çin'den ithal edilen markaları kapsadığı tespit edildi. Buna göre bu kategorideki markaların adetsel payı bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 10'lara yükseldi.

TÜKETİCİYE CAZİP GELDİ

2008'de başlayan yoğun operatör kampanyaları ile fiyatları oldukça düşen cep telefonlarına ilgi arttı. Geçen yılın ilk çeyreğinde payı yüzde 15.7 olan ve fiyatı 50 euroya kadar olan cep telefonlarına talep, 2009'un ilk çeyreğinde artarak yüzde 28.6 seviyesine ulaştı. Bu artış daha çok, operatör kampanyalarında cihazla birlikte verilen ücretsiz konuşma süresinin, cihaz fiyatına oranlamasından doğan fiyat indiriminden kaynaklandı. Bu da, fiyatı tüketiciye cazip gelen modellere olan talebi artırdı.Geçen sene payı yüzde 24.4 olan ve fiyatı 200 euro ve üstü segmente talep ise, bu yıl yüzde 10.3'e geriledi. Türkiye'de teknolojisi yokken bile satılan 3G uyumlu telefonların oranı yüzde 13'ten yüzde 15'e yükseldi. "DUAL SIM'' uygulamasına sahip telefonlar da 2009'un ilk çeyreğinde yüzde 8'lik adetsel bir paya sahip oldu. Kamera özelliğine sahip olması nedeniyle tüketiciler tarafından tercih edilen kameralı telefon oranı da yüzde 78'den yüzde 72'ye düştü.
BİZE ULAŞIN